معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری یزد خبر داد
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به استقرار مشاوران حقوقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این استان، گفت: ارشاد و معاضدت قضایی نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 20 July 2018

محمدحسین رحیمی‌زاده با اشاره به برنامه‌های معاونت اجتماعی دادگستری استان یزد درزمینهٔ کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی، گفت: یکی از علل اختلافات حقوقی اشخاص، عدم آگاهی نسبت به مسائل قانونی و حقوقی است و در این زمینه ارشاد، راهنمایی و معاضدت قضائی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: در این راستا تلاش شده است تا از ارشاد و راهنمایی در این زمینه بیش‌ازپیش استفاده شود. دایره ارشاد و معاضدت قضائی در استان یزد در نزدیکی دادگستری خیابان فرخی یزد واقع‌شده است و افرادی که نیاز به مشاوره دارند و یا اینکه از گرفتن وکیل ناتوان هستند می‌توانند به آنجا مراجعه کرده و دعوای خود را طرح کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه ورودی ثبت پرونده‌های دعاوی مختلف از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد با هماهنگی که با مرکز مشاوران قوه قضائیه صورت گرفت تصمیم بر این گرفته شد که این مشاوران در این دفاتر مستقر شوند تا مورد ارشاد و راهنمایی قرار گیرند و پس از ارشاد و راهنمایی نسبت به ثبت پرونده خود اقدام کنند.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: این اقدام از هفته قوه قضائیه در استان آغازشده و در طول سال ادامه خواهد داشت. این اقدام علاوه بر آن‌که می‌تواند نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی ایفا کند، در کاهش هزینه‌ها و مشکلات مردم نیز نقش مهمی را ایفا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در پایان، گفت: ارشاد و معاضدت قضایی می‌تواند نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی از قوانین و مقررات ایفا کند و با این اقدام یکی از مشکلات کنونی که جهل نسبت به قوانین است را مرتفع کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار