شهردار یزد خبر داد
شهردار یزد از مشارکت این نهاد در روند احیای مجدد صنعت نساجی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 19 July 2018

مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به مصوبات جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در راستای احیای صنعت نساجی در یزد، گفت: شهر یزد از گذشته‌های دور به‌عنوان قطب نساجی کشور مطرح بوده و همواره این صنعت به‌عنوان میراث‌ ارزشمند کشور شناخته می‌شوده است؛ اما اکنون رونق گذشته را ندارد و در این راستا باید تلاش شود تا این صنعت ریشه‌دار مجددا احیا شود.

وی افزود: در راستای این هدف عالی قدم‌های گسترده‌ای برداشته شده و بر اساس تصمیمات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی مقرر شده است تا در کنار منزل صدرالعلمای یزد که به‌عنوان مرکز و موزه اصلی شهر یزد مطرح است، اقدامات خوبی انجام شود که خوشبختانه در این راستا اقدامات مطالعاتی خوبی صورت گرفته است.

شهردار یزد اظهار داشت: درواقع در کنار این اقدامات، شهرداری نیز چندین منزل قدیمی را تملک کرده و از روزهای اخیر در حال مرمت این منازل است. همچنین در رابطه با کارخانه جنوب نیز قرار است از این مرکز بازدید صورت گیرد و در این راستا به‌صورت مشارکتی با صنعتگران نساجی ورود پیداکرده و به‌نوعی امکان ساخت ساز آن را فراهم سازیم.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: از پایان سال گذشته اقدامات خوبی در راستای نورپردازی بافت تاریخی شهر یزد آغازشده و خوشبختانه در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با استانداری منعقدشده تا مابقی اقدامات را در سال جاری اجرایی سازیم.

وی در پایان گفت: امید است تعهدات طرفین اجرا شود و برای نورپردازی بافت تاریخی به‌خصوص در منطقه بافت تاریخی امیر چخماق اقدامات خوبی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار