شانزدهمین مرکز روزانه سالمندی مهریز و اولین شرکت تعاونی معلولان استان در شهرستان مهریز به مناسبت هفته بهزیستی مورد بهره‎‎برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 19 July 2018

 «جلیل عفتی» مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاح مرکز روزانه سالمندان مهریز، توسعه این مراکز را از رویکردهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: این مراکز با هدف ایجاد شرایط بهتر برای زندگی سالمندی راه اندازی شده است .

وی افزود: هدف بهزیستی از راه اندازی مراکز روزانه سالمندی ایجاد شرایط و امکانی برای حضور سالمندان در کنار خانواده است تا سالمندان از خانواده دور نشوند و بتوانند خدمات توانبخشی و مراقبتی دریافت کنند و احساس تنهایی و جدا بودن نکنند.

«علیرضا علیزاده» رییس بهزیستی مهریز گفت: مرکز روزانه سالمندان میرزاعلی بیک مهریز در روستای خورمیز با همت خیر محترم «محمدعلی بیک» با هزینه‏‏ای بالغ بر پنج میلیارد ریال تکمیل و جهت ارائه خدمت به سالمندان به بهزیستی واگذار شده است .

وی افزود:در این مرکز خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، آموزشی و بهداشتی به صورت رایگان به سالمندان ارائه می ‎‎ شود .

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز در این مراسم افزود: حضور سالمندان در این مراکز باعث می‏‏شود که توان روحی بگیرند و احساس انزوا و تنهایی نداشته باشند و خدمت به بندگان خدا به ویژه قشر سالمند و توجه و مراقبت از آنان، یکی از اعمال بسیار مهم و با فضیلت نزد پروردگار است .

وی افزود: قدر خیرین را باید دانست به خصوص خیرینی که از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که بودجه کافی ندارند حمایت می‏‏کنند.

«محمدحسین غنیمت» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان نیز در آیین افتتاحیه شرکت تعاونی معلولان مهریز، گفت: اولین نمونه شرکت تعاونی معلولین در استان یزد در شهرستان مهریز راه اندازی شد و همه اعضای آن معلول هستند.

به گفته وی، این شرکت منشا خیر برای فعالیت‏‏های اجتماعی و معیشت و وضعیت اقتصادی معلولان شهرستان مهریز خواهد بود.

غنیمت با اشاره به اشتغال معلولان در طرح سی.بی. آر، افزود:با راه‏‏اندازی شرکت تعاونی معلولان می توانند نشان دهند که توانایی انجام کار را دارند و با ادای حق مسئولیت مسئولان می‏‏توانند توانمندی خود را بیشتر نشان دهند و با حمایت می‏‏توانند در زمینه اشتغال و معیشت کار کنند .

به گفته علیزاده رییس بهزیستی مهریز، این شرکت تعاونی که به همت 5 نفر از توانخواهان شهرستان مهریز و با حمایت اداره بهزیستی شهرستان ایجاد شده و 10 نفر دیگر از معلولان را به صورت غیر مستقیم می‏‏تواند مشغول بکار کند.

وی ادامه داد: این تعاونی در زمینه طراحی سایت، نرم افزارهای کاربردی، آموزش کامپیوتر، مشاوره خرید سیستم و غیره فعالیت دارد .

«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز مهمترین مشکل معلولین و مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی را اشتغال عنوان و اعلام کرد: نیاز به توجه بیشتر به معلولان شهرستان حس می‌شود و نباید از این امر غافل باشیم و با همکاری و حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی می توان شرایط اشتغال معلولان شهرستان را تسهیل کرد .

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام معلولین شهرستان سبب شکوفائی و اشتغال دیگر توانخواهان نیز می گردد و ما بر این باوریم معلولی که شغل داشته باشد دیگر معلول نیست و می‌تواند در جامعه به راحتی زندگی کند و محتاج کسی نباشد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار