تلویزیون سوریه صبح امروز پنجشنبه در راستای اجرای توافق فوعه و کفریا، اعلام کرد که اتوبوسهای حامل ساکنان این دو شهرک، از فوعه و کفریا خارج شدند.
کد خبر: ۶۳۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 19 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، منابع خبری بامداد امروز پنجشنبه از آغاز فرایند تخلیه شهرک‌های «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه خبر دادند. شبکه الاخباریه سوریه صبح امروز اعلام کرد که اتوبوسها به طور کامل از فوعه و کفریا واقع در شمال ادلب خارج شده و بدین ترتیب همه ساکنان این دو شهرک خارج شدند و دیگر کسی از ساکنان در آن باقی نمانده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که 121 اتوبوس و دهها آمبولانس وارد شهرکهای شیعه‌نشین فوعه و کفریا شد تا ساکنان این شهرکها را از طریف گذرگاه «تله العیس» واقع در حلب خارج کند. پایگاه خبری معارض «عنب» مدعی شد که این توافق خروج، پس از تهدید گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» مبنی بر آغاز عملیات نظامی علیه ساکنان فوعه و کفریا حاصل شده است.

خبرگزاری «اباء» وابسته به تحریر الشام هم ادعا کرد که بر اساس این توافق همه افراد حاضر در فوعه و کفریا خارج می‌شوند و در مقابل هزار و 500 نفر از تروریستهایی که در زندانهای سوریه حضور دارند، نیز آزاد خواهند شد. تحریر الشام همچنین مدعی شد که این توافق به خاطر «مطالبات پیاپی از سوی گروههای مدنی و نهادهای نظامی در ادلب و ریف آن برای حل نظامی یا مسالمت آمیز پرونده فوعه و کفریا بوده است».

منابع معارض حاضر در ادلب اعلام کردند که این توافق مخصوص تحریر الشام است و شامل گروههای تروریستی دیگر نمی‌شود.

«عماد الدین مجاهد» مدیر روابط عمومی تحریر الشام در همین خصوص ادعا کرد که «دور کردن خطر فوعه و کفریا نخستین گام از طرح دفاع از ادلب است».

تروریستها از چند روز پیش با تبلیغات  گسترده، اعلام کردند که قصد دارند عملیات خود را در این منطقه آغاز کنند و هیئة تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی آن است، نیز فرماندهی آن را بر عهده خواهد داشت.

فوعه و کفریا در شش کیلومتری شهر ادلب قرار دارد و گروههای تروریستی این شهرکها را از سه سال پیش محاصره کرده‌ بودند.

در همین راستا، پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» و خبرگزاری اباء تصاویر زیر را از خروج ساکنان فوعه و کفریا منتشر کرده است:

 

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار