رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد هم در این همایش گفت: نخستین سند چشم انداز و استراتژی صنعت اسب استان یزد تهیه شده است.
کد خبر: ۶۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 19 July 2018

سیدمجتبی حسینی پور با لزوم بروزرسانی برنامه های این صنعت افزود: کمک به این صنعت در واقع کمک به توسعه کشور و استان یزد است ولی باید زیرساختها فراهم شود.
وی با اشاره به اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار در ساخت نخستین مجموعه قرنطینه اسب در کشور و 2 مجموعه سوارکاری و پرورش اسب گفت: در سند آمایش استان یزد درباره این صنعت ، پدیدارشناسی شده است.
حسینی پور یادآور شد: در این سند بر تقویت فضاهای اصلی و ایجاد فضاهای فرعی و پشتیبانی و سیستم سخت افزاری در صنعت اسب تأکید می شود و باید مراکز سنتی درمانی ، تحقیقاتی ، بیمارستانها ، مراکز آموزشی و تأمین علوفه آنها باشیم.
دبیر شورای توسعه مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اختصاص بودجه های جدیدی برای حمایت از این صنعت گفت: در کنار این اعتبارات ، فعالان می توانند از تسهیلات اشتغال روستایی که سهم استان 260 میلیارد تومان است نیز استفاده کنند.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس:
مردم ایران 16هزار میلیارد تومان در صنعت اسب سرمایه گذاری کردند
 رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری 16هزار میلیارد تومانی ایرانی ها در صنعت اسب گفت: باید با تجاری سازی صنعت اسب و احیای حس خودباوری مانع خسارت مردم شویم.
 محمدرضا تابش روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی نخبگان و فعالان صنعت اسب در هتل مشیرالممالک یزد گفت: در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی این ظرفیت ایجاد 100هزار شغل در کشور دارد.
وی افزود: برای صیانت از حداقل 16هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مردم در این صنعت ، باید خود آنها اختیاردار تصمیم گیر باشند و فدراسیون کار آموزش و جهادکشاورزی صرفا وظیفه حاکمیتی داشته باشند.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس ، اتکا به ذخایر ژنیتیکی موجود کشور ، توجه به ظرفیتهای بخش خصوصی در سرمایه گذاری و پرهیز از تنگ نظری ، تثبیت نژادهای خوب و صنعتی کردن پرورش و تولید اسب را از راهکارهای حل مشکلات صنعت اسب عنوان کرد.
تابش با تأکید بر لزوم احیای حس خودباوری در مردم و میان پرورش دهندگان است و دوری از منافع فردی تصریح کرد: باید با تجاری و صنعتی کردن این صنعت زمینه رشد آن را فراهم کنیم.
نماینده اردکان با اشاره به وجود 220باشگاه با 6 هزار و 870رأس اسب و سرمایه گذاری 2هزار میلیارد تومانی در استان یزد گفت: اگر ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد با صنعت اسب پیوند زده شود در تجاری سازی موفق خواهیم شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار