رئیس كميسيون شهر هوشمند شورای شهر یزد:
رئیس كميسيون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به روند رو به رشد شهرنشینی در دنیا، گفت: این روند در شهر یزد به علت خشک‌سالی سرعت گرفته است.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 18 July 2018

حمیدرضا قمی امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری و فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد، گفت: پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۵ درصد جمعیت دنیا شهرنشین شوند که این موضوع رویکرد جدید در اداره شهر را می‌طلبد.

وی افزود: پیش‌بینی‌شده است که حدود هفت میلیارد نفر در شهرها ساکن شوند و شهرنشینی به‌شدت رشد پیدا کند. در استان یزد نیز اکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت در شهرها مستقر هستند و خشک‌سالی روند شهرنشینی در استان یزد را سرعت بخشیده است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد بابیان اینکه با توجه به جمعیت شهرنشینی سازوکارهای شهری، پاسخگوی رفت‌وآمدها نیستند، اظهار داشت: در حال حاضر بایستی در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد و یکی از راهکارهایی که در این زمینه دنبال شده، ایجاد راه‌آهن حومه‌ای است.

قمی با اشاره به اهمیت ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی در استان یزد، تصریح کرد: تسری و ترویج این روش باعث می‌شود تا ما در آینده توجه خاصی را در حوزه انرژی داشته باشیم؛ همچنین ترویج حمل‌ونقل پاک نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که در حال حاضر سعی شده تا در حوزه حمل‌ونقل شهری، پیاده محوری و همچنین استفاده از دوچرخه را به‌عنوان یکی از روش‌های حمل‌ونقل پاک در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه در سطح شهر یزد حدود ۲۵۷ هزار موتورسیکلت پلاک شده وجود دارد، عنوان کرد: ضروری است در راستای این چالش بزرگ در شهر یزد اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد؛ لذا در این راستا با توجه به ظرفیت تخصصی دانش‌بنیان بومی استان، پروژه دوچرخه‌های هوشمند در بافت تاریخی در نظر گرفته‌شده است که امید است این پروژه به‌زودی در شهر یزد اجرا شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در راستای پیگیری مشکلات شهر یزد صورت گرفته، سیستم شهربین و چشم شهر است. همچنین سامانه دیگری تحت عنوان یزد ترافیک طراحی‌شده است که این سامانه قرار است مسیرهای حمل‌ونقل شهری را به بهینه‌ترین روش مدیریت کند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر اینکه مسیر کشور واضح و شفاف بوده و سالم‌سازی اقتصاد کشور درگرو شفافیت است، خاطرنشان کرد: بایستی در راستای خصیصه و ویژگی شفافیت فناوری اطلاعات اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد. لذا با همکاری کمیسیون حقوقی به پورتال شفاف‌سازی کشور پیوسته‌ایم که این پورتال در راستای شفاف‌سازی بسیار حائر اهمیت است.

قمی در پایان ابراز داشت: درصددیم تا اولین شبکه اینترنت اشیاء را در شهر یزد ایجاد کنیم که امید است شهر یزد با پیشگام بودن در راستای اقداماتی که در شهر هوشمند انجام داده است، ضرورت‌های کشور را بیش از بیش مرتفع سازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار