رئیس صنف پوشاک یزد:
رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان یزد از اجرای طرح برخورد با فروشندگان پوشاک نامتعارف در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 18 July 2018

مهدی باغستانی با اشاره به فعالیت هزار و ۵۶۰ واحد صنفی پوشاک در استان یزد، گفت: بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در استان یزد وجود دارد که پروانه‌ها کسب آن‌ها در دست اقدام است.

وی در خصوص نحوه برخورد با فروشندگان پوشاک با نمادهای غیراسلامی و غربی، ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد علم و آگاهی ندارند که البسه‌ای که می‌فروشند نماد غربی دارد، از طرف اتحادیه اخطار ۱۰ روزه به آن‌ها داده می‌شود.

به‌ندرت در یزد شاهد عرضه پوشاک غیرمجاز هستیم

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان یزد افزود: به جهت رفع و جمع‌آوری این پوشاک و البسه با نمادهای غربی، چنانچه در این موضوع اقدام خاصی صورت نگیرد بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی توسط اماکن عمومی این واحدهای صنفی پلمپ می‌شوند.

باغستانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهر یزد با توجه به نوع اقلیمی که وجود دارد، با تذکری که اتحادیه که به واحدهای صنفی می‌دهد و یا اطلاع‌رسانی‌هایی که در طول سال به واحدهای صنفی در خصوص عدم فروش برخی از البسه را انجام می‌دهند، بندرت شاهد فروش البسه غیرمجاز هستیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: البته گروه بازرسی صنف پوشاک یزد نیز با راه‌اندازی گروه بازرسی بر مواردی ازجمله ارائه اجناس باقیمت مناسب پرداخته و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رعایت عدالت در بازار پوشاک اقدامات خود را صورت می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: در خصوص مانتوهایی که زمانی مد شده بود که عناوین خارجی در پشت آن‌ها نوشته‌شده بود، اتحادیه یک تذکر به کلیه واحدهای صنفی داد که این موضوع در ۹۹ درصد واحدهای صنفی حذف و این موضوع به‌صورت کامل رفع شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان یزد بابیان اینکه اتحادیه صنفی پوشاک مشتمل بر تعدادی کمیسیون است که از واحدهای صنفی بازدید می‌کنند تا مسائل مربوط به درج قیمت و نرخ‌گذاری در واحدهای صنفی رعایت شده باشد. البته بروشورهایی نیز در دو تا چهار نوبت به واحدهای صنفی برای رعایت نرخ داده می‌شود.

نظارت مستمر واحد بازرسی اتاق اصناف بر قیمت‌ها

باغستانی تصریح کرد: واحد بازرسی و نظارت مستقر در اتاق اصناف بر روند نرخ‌گذاری‌ها نظارت می‌کند و عملاً اتحادیه‌ها درروند نرخ‌گذاری دخیل نیستند. این واحد، تخلفات مربوط را پرونده‌سازی کرده و به سازمان تعزیرات برای برخورد قانونی ارسال می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در یزد پوشاک تاناکورا فروشی یا دست‌دوم خارجی نداریم، خاطرنشان کرد: اگر موردی به ما گزارش شود ظرف مدت ۲۴ ساعت به آن‌ رسیدگی می‌شود.

وی در پایان بابیان اینکه در برخی گزارش‌ها گله‌مندی مردم از تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌ها و حتی مغازه‌های نزدیک به یکدیگر عنوان‌شده است، اظهار داشت: این تفاوت قیمت ناشی از مواردی چون تفاوت در نوع، جنس پارچه و نوع دوخت پوشاک است که این موارد از سوی صنف پوشاک و توسط کارشناسان متخصص در این زمینه بررسی خواهد شد تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار