رییس حوزه هنری یزد با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه آموزش نویسندگی تولید محور ،گفت: انگیزه جدی و ثبات قدم عامل موفقیت نویسندگان جوان است.
کد خبر: ۶۳۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 18 July 2018

«محمدصادق کوچک‌زاده» در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی داستان نویسی و رمان نویسی که با حضور جمعی از نویسندگان، نوقلمان و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، ادبیات را نیاز ضروری جامعه و مقوله‌ای فراتر از رسانه دانست و گفت: برای موفقیت در این عرصه باید پایدار و مقاوم بود و با انگیزه جدی وارد آن شد.

وی با بیان این‌که خلق یک اثر ادبی در یک فرایند خاص مانند کاشت، داشت و برداشت محقق می‌شود، افزود: هنرجویان و علاقه‌مندان به نویسندگی باید با توکل به خدا، نیت خالص، تفکر، آموزش و همدلی در این عرصه حرکت کنند و منشأ خلق آثار خوب و اثرگذار باشند.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان این‌که حوزه هنری محل تجمع و هم‌اندیشی نویسندگان، شاعران و هنرمندان انقلابی است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان و نویسندگان به اهمیت ادبیات برای انتقال و انتشار پیام‌ها و آرمان‌های انقلاب پی برده و برای تحقق آن از هنر و ادبیات بهره گرفتند که همچنان این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول، کشف استعدادهای ادبی جوان و همچنین آموزش، هدایت و حمایت از آنان برای تولید آثار ادبی فاخر و ارزشمند در حوزه ‎ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و تمدن اسلامی را از جمله اقدامات و اولویت‌های حوزه هنری یزد برشمرد و گفت: هدف از برگزاری دوره‌های آموزش نویسندگی، داستان و رمان‌نویسی در این نهاد تربیت و معرفی نویسندگان مستعد، پویا و توانمند به جامعه ادبی استان و کشور است.

کوچک‌زاده با اشاره به حضور استادان و کارشناسان مطرح ادبیات استان و کشور برای تدریس در این دوره‌ها، استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان را لازمه رشد و پیشرفت جوانان و نوقلمان عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: اگر چه قلم زدن و فعالیت در عرصه ادبیات سخت و دشوار است اما با ممارست، پشتکار، کسب دانش و مهارت افزایی می‌توان به موفقیت رسید و آثار خوبی را تولید و عرضه کرد.

وی همچنین از حمایت و پشتیبانی این نهاد از نویسندگان جوان و فعال استان در انتشار آثارشان خبر داد و گفت: در سال 96 سه کتاب به نام‌های «قصه‌های من و ننه آغا» نوشته مظفر سالاری، «برنامه‌نویس» اثر وحید حسنی و «باغ لبخند» سروده محمود صادق‌منش توسط حوزه هنری یزد چاپ و روانه بازار کتاب شده و در سال 97 نیز آثاری از دیگر نویسندگان و شاعران یزدی در دست تولید و انتشار است.

گفتنی است: دوره مقدماتی داستان‌نویسی پنجشنبه‌‌ها از ساعت 8:30 تا 10:30 ویژه برادران و 10:30 تا 12:30 ویژه خواهران در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار