مدیر کل بهزیستی یزد:
مدیر كل بهزیستی استان یزد گفت: عدم تداوم زندگی در 5 سال اول زندگی مشترک نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری خوبی در آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانمان در این دوره نکرده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 18 July 2018

 «جلیل عفتی» با بیان این مطلب در مراسم افتتاح مرکز مشاوره بلوریان در یزد به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، با تاکید بر مهارت‌ آموزی و مهارت پروری در خانواده، عنوان كرد: وقت و هزینه‌ای که صرف آموزش کودکان می‌شود، متناسب با وقت و هزینه که صرف تربیت و مهارت‌های اجتماعی آنها می‌شود، نیست.

وي افزود: فرزندان ما وقتی وارد فضای زندگی مشترک می‌شوند، مهارت برقراری ارتباط و تعامل با سایر افراد جامعه را ندارند و نمی‌توانند به عنوان یک انسان هنجار تعامل برقرار کنند و این به دلیل آن است که مهارت‌های زندگی به فرزندان نیاموخته‌ایم.

عفتي ابراز امیداواری کرد: گسترش مراکز مشاوره در سطح استان زمینه‌های بهتر زیستن هر چه بیشتر جامعه فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد همچنين در مراسم افتتاح پنجمين مراکز رفاه خانواده و کودک بهزیستی استان در شهر يزد گفت: هدف از راه اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده را فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

وي گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی، ارتقای سطح مهارت‌های والدینی، فراهم آوردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور والدین و سرپرستان آن‌ها از دیگر اهداف این مراکز است.

وی افزود: در چارچوب این مرکز مجموعه خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره، اردو‌های فرهنگی، تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها تعریف شده است خدمات بصورت ساعتی و تمام وقت ارائه می‌گردد.

مدیر کل بهزیستی استان بر توسعه مراکز رفاه خانواده و کودک در سطح استان تاکید کرد و گفت: امروز پنجمین مرکز رفاه کودک و خانواده به بهره برداری رسید و در نظر داریم در آینده این مراکز گسترش بیشتری یابد.

عفتي ارتقای مهارت اجتماعی و شهروندی کودکان در مراکز کودک و خانواده را یادآور شد و گفت: در این مراکز، کودکان ساعاتی که مایل هستند حضور می‌یابند و با محور بازی، تجربه و خلاقیت به رشد همه جانبه کودک توجه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار