مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفای استان گفت‌: ‌با نصب سایبان بر روی تمام کولرهای آبی استان، 226 لیتر بر ثانیه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 18 July 2018

 «سیاوش پاکدل» با اشاره به وجود حداقل 400 هزار کولر آبی در استان، اظهار كرد: اگر تمام این کولرها به سایبان مجهز شود حدود 226 لیتر بر ثانیه در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و این رقم معادل وجود 11 حلقه چاه آب شرب در شبکه آبرسانی است.

وي با بیان این که كولرهاي آبي به عنوان يكي از مصرف‌كنندگان عمده مصرف آب در فصل تابستان هستند، خاطرنشان کرد: در هر سال حدود 18 ميليون متر مكعب آب توسط كولرهاي آبي استان يزد تبخير و مصرف مي‌شود که با نصب سايه‌بان بر روي آن‌ها، استفاده از رنگ سفيد در بدنه كولر مي‌توان تا 15 درصد(يعني بيش از 2.5 ميليون متر مكعب) مصرف آب را کاهش داد و به میزان سه تا پنج درجه‌ی سانتی گراد از هوای خنک‌تری بهره برد.

پاكدل افزود: بازديدهاي منظم از كولر، جلوگيري از نشتي به واسطه تنظيم شناور و تعویض شيلنگ‌هاي فرسوده كولر از دیگر راهکارهای جلوگیری از هدرروي آب است.

وی ساير اقدامات مؤثر در رابطه با كولرهای آبی در راستای کاهش مصرف انرژی را، انتخاب کولر مناسب متناسب با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی منطقه، عایق كردن کانال کولر برای جلوگیری از هدر رفتن سرما در اثر تابش مستقيم نور خورشيد، تعويض پوشال‌هاي کولر، تميز کردن و رفع اشکالات کولر پيش از شروع به کار آن در فصل گرما، پرهیز از روشن نگه‌ داشتن مداوم کولر در طول روز و استفاده از تهويه طبيعي به خصوص در شب، عنوان کرد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفا در خصوص جایگزینی کولرهای گازی به جای آبی، گفت : هر دستگاه كولر آبي كه حذف شود از مصرف 45 متر مكعب آب شرب در استان يزد جلوگيري مي‌كند. البته با رعايت موارد بالا در رابطه با كولرهاي آبي مي توان راندمان كولرهاي آبي را افزايش و از مصارف زیاد در كولرهاي آبی تا حدي كاست.

وي مزیت‌های استفاده از پوشال سلولزی نسبت به پوشال های معمولی را ، ساختار همگن و کاملا یکنواخت آن، توزیع یک نواخت آب در بین پوشال و ایجاد خنکی بسیار بیشتر برشمرد.

پاکدل در پایان از شهروندان خواست تا با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی به عنوان یک اقدام ساده و کم هزینه، باعث کاهش مصرف آب و بهره‌مندی از هوای خنک‌تر شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار