ريیس دانشکده علوم قرآنی میبد از برتری اين دانشکده از ميان 16 دانشکده فعال کشور در زمینه قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 18 July 2018

«سید مصطفی موسوی» در جمع خبرنگاران تصريح كرد: دانشکده علوم قرآنی میبد تنها دانشکده‌ای است که در جنوب شرق کشور در پرورش معلمان و اساتید قرآنی به طور تخصصی و کلاسیک فعالیت می‌کند و رتبه برتر در اين زمينه را از بین 16 دانشکده فعال قراني كشور كسب كرده است.

وی از تحصیل 450 دانشجو در این دانشکده خبر داد و افزود: خوشبختانه امكانات دانشگاه به نحوي است كه دانشجویان از تمام امکانات رفاهی، فرهنگی و پژوهشی برخوردار هستند و شرایط ایده‌آل آن حتي ظرفیت بیش از تعداد كنوني دانشجو را براي اين دانشگده فراهم آورده است.

موسوی با اشاره به ایجاد 9500 مترمربع فضای فیزیکی در این دانشکده، گفت: وسعت کل دانشکده 21 هزار مترمربع است که 9500 مترمربع آن فضاهای آموزشی، اداری،فرهنگی و خوابگاه را در برگرفته است و با توجه به قرار گرفتن اين فضاها در بطن جامعه، علاوه بر دانشجويان عموم مردم نيز اين امكانات مانند مسجد و سالن همایش آن بهره‌مند می‌گيرند.

وی از پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد و گفت:دانشجویان پذیرفته شده در این دانشکده در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و زیر نظر اساتید به نام و با تجربه در رشته‌های علوم قرآنی، حدیث و تفسیر و همچنین تربیت دبیر قرآنی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به گفته وي، تاکنون بيش از يكهزار نفر شامل 104 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی در اين دانشكده فارغ التحصیل شده‎‎اند كه از اين تعداد 643 نفر مشغول به کار هستند که 263 نفر آنها در آموزش و پرورش به عنوان دبیر فعاليت دارند.

ريیس دانشکده علوم قرآنی میبد پذیرش در اين دانشکده را منوط به قبولي در کنکور سراسری دانست و گفت: اولویت اول دانشكده بیشتر دانشجویان بومی استان است چرا كه در حال حاضر تنها 20 درصد دانشجویان اين دانشكده بومی هستند که رضایت بخش نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار