رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار یزد با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت میوه‌های سردرختی استان یزد در سال جاری، گفت: کاهش ارزش پول کشور و گرانی ارز منجر به تمایل بیشتر باغداران به صادرات محصولاتشان شده که همين موضوع نيز افزایش قیمت میوه‌های سردرختی را نسبت به سال گذشته به دنبال داشته است.
کد خبر: ۶۳۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 18 July 2018

«محمدحسین مشرف»  با اشاره به افزایش 15 درصدی قيمت سردرختی‌ها در بازار میوه استان، اظهار کرد: كاهش انواع سردرختی‌ها به دلیل مشكلات خشكسالي و سرمازدگی يكي از دلايل اين افزايش قيمت بوده است.

وی افزود: کاهش ارزش پول کشور و گرانی ارز نیز منجر به تمایل بیشتر باغداران به صادرات شده که اين موضوع نيز افزایش قیمت میوه‌های سردرختی را نسبت به سال گذشته به دنبال داشته است.

این مسئول بیان کرد: برخی از میوه‌ها مانند هندوانه و خربزه در بازار استان کاهش قیمت داشته به طوری که هندوانه‌اي كه در ميدان ميوه و تره‌بار 1500 تومان عرضه مي‌شده است، در حال حاضر با قیمت يك‌هزار تومان و خربزه 3000 تومانی نیز با قیمت 2100 تومان در میدان ميوه و تره‌بار به فروش می‌رسد كه البته حدود 16 درصد گرانتر در بازار شهر عرضه می‌شود.

مشرف در مورد تغییر قیمت سبزی و صیفی‌جات نيز تصریح کرد: خشكسالي منجر به کاهش سطح زیرکشت این محصولات در کشور نيز شده كه افزایش قیمت آن‌ها را در برداشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در پایان یادآور شد: تمام میوه‌های استان جز برخی از محصولات گلخانه‌ای مورد نياز، از خارج استان به ویژه شهرهای ارومیه، شیراز، کرج، جیرفت و شمال کشور تامین می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار