معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: در سه‌ ماهه نخست امسال 405 میلیون تومان برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.
کد خبر: ۶۳۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 18 July 2018

«محمدحسین جمال‌پور» با بیان این که سوء تغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است، گفت: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی وافت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان است که اثرات نامطلوبی بر جامعه وارد می‌کند.

وي با بیان این که هزار و 546 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوء تغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: در سه ‌ماهه نخست امسال 405 میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

وی با بیان این که کودکان مبتلابه کم‌ وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند، بیان کرد: سرانه در نظر گرفته‌شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهیانه 92 هزار تومان است.

جمال‌پور با اشاره به این که سال گذشته 169 کودک بهبودیافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند، گفت: کودکان براساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره شش‌ماهه دریافت سبد غذایی، درصورتی‌ که شاخص‌های بهبودی در آن‌ها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج ‌شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکان مبتلابه سوء تغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی‌شده و برای دومین دوره شش‌ماهه برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

معاون کمیته امداد استان یادآور شد: سال گذشته هفت میلیارد و 652 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد که یک میلیارد و 206 میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار