با حضور خدام رضوی؛
رئیس حوزه علمیه جعفریه تفت از برگزاری آیین گرامیداشت امامزاده سید محمد رشکوئیه با حضور خدام حرم مطهر رضوی و آحاد مردم استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 18 July 2018

به گزارش تابناک؛ حجت الاسلام احمد زارع رشکوئیه با تاکید بر لزوم گرامیداشت امامزادگان؛ بیان داشت: روز بزرگداشت امام زادگان در تقویم سالیانه جمهوری اسلامی ایران که مصادف با میلاد با سر سعادت حضرت شاه چراغ(ع) می باشد؛ بهانه خوبی است تا همگان در این روز بر گرامیداشت امام زادگان معظم و معزز اقدام کنند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده سید محمد رشکوئیه؛ اظهار داشت: در این ایام فرصت مناسبی است تا در آیینی مجلل با حضور آحاد مردم استان یزد از این امامزاده به نحو باشکوهی تجلیل شود.
عضو هیئت امنای امامزاده سید محمد رشکوئیه هدف از برگزاری این مراسم را معرفی شخصیت و مقام این امامزاده عنوان کرد و افزود: شناختن و درک شخصیت والای امام زاده سید محمد رشکوئیه که با هفت واسطه از نوادگان امام صادق(ع) می باشد؛ از اهداف برگزاری این آیین معنوی خواهد بود.
زارع با اشاره به برگزاری آیین غباروبی قبر مطهر امامزاده سید محمد؛ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم راشد یزدی و مدیحه سرایی خدام معزز حرم مطهر رضوی را از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت امامزاده سیدمحمد رشکوئیه عنوان کرد.
این استاد حوزه از رونمایی شجره نامه امامزاده سید محمد در سایر برنامه های این آستان مقدس خبر داد.
در وصف امامزاده سیدمحمد رشکوئیه گفتنی است بدون شک شخصیت مدفون دراین بقعه با شکوه، سیدجلیل القدر، مهترسادات ابرکوه وجدسادات تفت و ابرکوه است؛ وی باهفت واسطه به امام جعفرصادق (علیه السلام) منتهی می شودکه ازقرارذیل است: سیدمحمد بن الحسین الفقیه بن اسماعیل بن ابی عبدالله الحسین الجذوعی بن احمد صاحب السجاده بن ابی عبدالله الحسین الرقی بن احمد الشعرانی بن علی العریضی بن امام جعفرصادق (علیه السلام) وسه تن از نوادگان ایشان در ابرقو به سال 743ه.ق به شهادت رسیدند و دو تن دیگر از نوادگان او به اسامی سیدنظام الدین در روستای بخ وسیدجلال الدین در روستای توده از دهستان سخوید مدفون می باشند.
لازم به ذکر است آستان امامزاده سیدمحمد(علیه السلام) درشهرستان تفت، بخش نیر، سی ویک کیلومتری جنوب غرب شهرنیر، بخش گاریزات و درخارج از دهستان رشکوئیه واقع شده است و دارای بنایی بسیار باشکوه و تازه ساز می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار