درپی ممنوعیت تخصیص ارز دولتی به واردات خودرو، ۲ واردکننده خودرو که هزاران خودرو را ثبت سفارش کرده و قبل از واردات به مردم فروخته اند، حال از سازمان حمایت درخواست کرده اند که ارز دولتی به آنها پرداخت شود.
کد خبر: ۶۳۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 17 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، چند ماهی است که رکود حاکم بر بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی برطرف نشده و رونقی در معاملات نیست البته کسی هم در این شرایط ریسک فروش خودرو را نکرده و منتظر افزایش بیشتر قیمت‌هاست .

مردم هم به دلیل نوسانات شدید قیمتی در بازار در طرح‌های فروش شرکت و اقدام به خرید خودرو از شرکت‌ها می‌کنند اما در زمان تحویل محصولات پیش خرید شده با تاخیر تحویل و حتی بازپرداخت مبالغ خودروهای پیش خریده شده از سوی شرکت ها روبه رو هستند که همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

اخیراً به واسطه بلاتکلیفی مشتریان در خرید خودرو دو شرکت نگین خودرو و ایرتویا با ارسال نامه ای به سازمان حمایت از عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات محصولات خود مطالبی را مطرح و از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درخواست پیگیری تخصیص ارز دولتی به خودروهای ثبت سفارش شده را کرده اند.

در متن نامه ایرتویا به سازمان حمایت آمده است:

شرکت ایرتویا، نماینده انحصاری تویوتا اقدام به ثبت سفارش برای واردات 3هزار و 782 دستگاه خودرو (قبل از ممنوعیت ثبت سفارش خودرو به عنوان گروه کالا 4) کرد ولی متاسفانه فقط به میزان 80 دستگاه خودرو ارز دولتی دریافت کرد.

بنابر اعلام ایرتویا، به همین دلیل این شرکت به جهت جلوگیری از اعمال تبعیض بین خریداران خود طی نامه‌ای به ریاست سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، درخواست خود را مبنی بر تحویل کلیه خودروهای وارداتی مذکور به آن سازمان ارائه می‌کند.

همچنین شرکت نگین خودرو هم با ارسال نامه ای اعلام کرده "پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر تخصیص ارز دولتی به شرکت های وارد کننده، شرکت نگین خودرو نماینده انحصاری رنو فرانسه به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن نام خود و شفاف سازی و رفع هرگونه ابهامات در ارتباط با نحوه تخصیص ارز، اقدام به مکاتبه با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
جالبه که دست ایرتویا و نگین خودرو تو یه کاسه است.
حتی زحمت نکشیدن یک نقطه در متن نامه تغییر بدهند.
خوب اگه اسم این رانت نیست پس چیه؟
چطور موقع تحویل خودرو بر اساس قیمت روز با مشتری حساب می کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار