اولین نشست « کاروان دانایی» استان یزد در محل کتابخانه جوادی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 17 July 2018

 اولین نشست « کاروان دانایی» استان یزد به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد و نهادکتابخانه های عمومی استان یزد در محل کتابخانه جوادی یزد برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در این نشست گفت: کتاب خواندن باعث ارتقای سطح فرهنگ و به تعبیری سرمایه فرهنگی یک فرد و جامعه محسوب می شود که شناخت انسان را افزایش می دهد.

وی افزود: جامعه ای که بتواند فرهنگ و سرمایه فرهنگی افراد خود را ارتقا دهد راحت تر و سریع تر و کم هزینه تر می تواند مردم را به سمت اهداف از قبل تعیین شده هدایت کند، چرا که جامعه کتاب خوان داناتر و به همین سبب در پیشبرد اهداف یک جامعه ایده آل، توانا است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: خداوند اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل می کند از خواندن شروع می کند و آنجا که می فرماید« اقرا بسم ...» و در آیات فراوانی از دانایی سخن می گوید و انسان های موفق را اولوالالباب یعنی صاحبان خرد معرفی می کند.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: طرح کاروان دانایی با همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان و به منظور پیشبرد اهداف ارزشمند، ( جامعه با فضیلت) و جلوگیری از آسیب های اجتماعی شروع به فعالیت در این راستا کرده است.

وی افزود: جامعه بدون کتاب و دانایی جامعه ای بدون آرامش است و دچار بیماری های روحی و روانی است و در چنین جامعه ای آمار طلاق، آمار اعتیاد، بزهکاری و آسیب های اجتماعی دیگر فراوان است و تنها راه نجات چنین جوامعی گردآوری  سرمایه فرهنگی است و کتاب بخش مهم و سرنوشت ساز سرمایه فرهنگی است.

رفیعی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: اداره کتابخانه های عمومی یزد رویکرد جدید دارد که تبدیل کتابخانه ها به عنوان پاتوق های فرهنگی محلات به عنوان اصلی ترین رویکرد این مجموعه است.

وی افزود: یکی از طرح های ما عضویت سراسری است که هر فردی می تواند باد ریافت این کارت عضویت در تمامی کتابخانه های سراسر کشور را داشته باشد و دریافت کتاب را انجام دهد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد تصریح کرد: ویژه برنامه ما هشتمین جشنواره ملی کتابخانه رضوی است که همه افراد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در پایان این نشست نیز پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخوانه جوادی، افراد حاضر در نشست در دو گروه زیر 15 سال و بالای 15 سال در برنامه جام باشگاه های کتابخوانی و داستان نویسی شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار