امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این‌که در بیان مباحث غدیر نباید به کسی توهین شود، گفت: همه مسئله غدیر باید به خوبی برای نسل جوانان و همچنین اهل سنت بیان و به یک قشر خاص خلاصه نشود .
کد خبر: ۶۳۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 17 July 2018

آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست بنیاد غدیر استان یزد با بیان این‌که چند سالی است که از تشکیلات غدیر در مرکز و استان‌ها می‌گذرد و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و نسبتاً کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: اما یکی از مباحثی که واقعاً باید به آن توجه کرد، مسئله شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر است .

وی افزود: در زمینه شناخت نسبت به مسائل امامت، ولایت و غدیر کارهایی شده ولی نتوانستیم این مبانی را با جزئیات و معرفتش برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم که نیاز به کار جدی در این ارتباط دارد .

امام جمعه یزد گفت: بیشترین هدف از تشکیل بنیاد نیز به همین شکل بوده که مبنا و مبادی اعتقادی را به نسبت به مسئله ولایت و امامت بشناسیم .

ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که وابستگی مکتب اهل بیت (ع) بیشتر به کتاب و رسول است یعنی به کتاب خدا و گفتار پیامبر (ص) تصریح کرد: این مکتب بر اساس نصوص قرآنی و روایاتی بوده و بر اساس مصلحت سنجی نیست .

وی با اشاره به این‌که اساس معنای ولایت یک اصل اساسی و حقیقی است، خاطرنشان کرد: شرایط امامت و ولایت شرایطی است که خدای متعال معین کرده و وظیفه و تکلیف امامت و ولایت هم در قرآن کریم و روایات به آن اشاره و معین شده است .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که معرفی غدیر با ابعاد باید مدنظر قرار گیرد، افزود: همه مسئله غدیر باید به خوبی برای نسل جوانان و همچنین اهل سنت بیان شود و به یک قشر خاص خلاصه نشود .

امام جمعه یزد در پایان با تأکید بر این‌که باید در برنامه‌ها توجه داشت که در بیان مباحث غدیر به مردم و نسل جوان نباید به گروه و یا شخص خاصی توهین شود گفت: مساجد استان و کشور برنامه‌ای در شب عید غدیر جشن برگزار و اهالی محل و جوانان را دعوت و با برگزاری یک جشن مختصر و مفید به بیان معارف غدیر و اهل بیت (ع) بپردازند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار