کارشناس فضای مجازی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه فضای مجازی یکی از ابزارهای نوین و کاربردی در راستای تبلیغ دین است گفت: دوره‌های سواد فضای مجازی در مدارس علمیه یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 16 July 2018

حجت‌الاسلام علی شهیدی نسب در همایش سواد فضای مجازی با موضوع رژیم مصرف که با حضور طلاب مدرسه امام خمینی(ره) در این مدرسه برگزار شد با اشاره به اینکه همان طور که استفاده هر چیزی مانند غذا نیاز به یک برنامه و یک رژیم برای مصرف دارد، فضای مجازی هم نیازمند یک رژیم و برنامه‌ای صحیح برای به کار گیری دارد اظهار داشت: رژیم مصرف در فضای مجازی به پنج بخش تقسیم می‌شود و اعتقاد داریم که کسی که می‌خواهد از فضای مجازی استفاده صحیح را داشته باشد ابتدا باید به پنج سؤال پاسخ دهد.

وی افزود: معتقدیم سؤال‌هایی که یک فرد برای استفاده از فضای مجازی باید پاسخ دهد عبارت است از اینکه از رسانه‌ها استفاده می‌کنم "برای چه؟ با چه محتوایی؟ در چه زمانی؟ برای چه کسی؟ و در چه قالبی؟"

کارشناس فضای مجازی حوزه علمیه یزد تصریح کرد: بدون شک اگر قبل از استفاده از فضای مجازی بتوانیم به هر کدام از این سؤال‌ها پاسخ منطقی بدهیم می‌توانیم در راستای استفاده صحیح و درست از این فضا به پیش برویم.

شهیدی نسب با بیان اینکه پاسخ به این پنج سؤال برای طلاب از ضروریات است اذعان داشت: با توجه به اینکه طلاب علوم دینی می‌خواهند در امر تبلیغ دین فعالیت صحیح داشته باشند فلذا با بررسی این سؤالات می‌توانند با بهترین شکل ممکن در فعالیت‌های تبلیغی خود شرکت کنند.

وی فضای مجازی یکی از ابزارهای نوین و کاربردی در راستای تبلیغ دین دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در این سال‌ها نسبت به استفاده از فضای مجازی توسط طلاب تأکید داشتند و طلاب هم اگر این توانایی را در خود می‌بینند که می‌توانند بدون غرق شدن در این فضا و به روش درست فعالیت کنند، به این راه ادامه دهند ولی در غیر این صورت تأکید نمی‌شود.

کارشناس فضای مجازی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه از سال 95 اقدام به راه‌اندازی شورای فضای مجازی در حوزه‌های علمیه کرد افزود: متصدی امور سواد فضای مجازی در حوزه رسانه برعهده این مرکز است که دوره‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار شده و استان یزد نیز در این سال‌ها دوره‌هایی را ویژه طلاب برگزار کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار