معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یزد گفت: 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی در سه ماهه امسال برای مددجویان این نهاد در استان فراهم شد.
کد خبر: ۶۳۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 16 July 2018

'امیر زین‌العابدین قمی' در نشست راهبردی عملیاتی اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بوده است.
وی با اشاره به دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی از نیمه سال 96 با هدف ارتقاء و بهبود عملکرد و بهره‌برداری مؤثرتر از منابع و ظرفیت‌ها با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی آغاز شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد افزود: مهم‌ترین محورهای برنامه‌ای در دور جدید، شامل آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و بررسی وضعیت گذشته، طراحی و پیاده‌سازی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های نوین است.
وی بیان کرد: طی سه‌ماهه نخست سال جاری 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.
زین‌العابدین قمی ادامه داد: طی سه‌ماهه نخست سال 97 بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان، تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از محل بودجه دولت و وام‌های تلفیقی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به پایداری و درآمدزایی طرح‌های اقتصادی ایجاد شده گفت: ارتقاء الگوی متعارف توسعه کسب‌ و کار در کمیته امداد و طراحی و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌ و کار برای مددجویان تحت حمایت از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین منظور در الگوی متعارف، ناظران فنی این نهاد با برقراری ارتباط بین مجریان طرح، منابع مالی و بازار در کانون اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد یادآور شد: هزار و 377 مددجوی تحت حمایت با دریافت 28 میلیارد و 459 میلیون تومان وام اشتغال در سال گذشته وارد عرصه کارشده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار