مديركل ثبت‌احوال يزد:
مديركل ثبت‌احوال استان يزد با اشاره آمارهای حیاتی در این استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 7400 ولادت در استان یزد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۳۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 15 July 2018

محمدعلی مکرمی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ ولادت در استان یزد به ثبت رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نوزاد دختر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نام معصومه با ۱۰ بار انتخاب، رتبه ۷۶ نام نوزادان دختر در استان یزد را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: نام فاطمه با ۲۴۰ فراوانی بیشترین نام‌های نوزادان دختر یزدی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد اظهار داشت: بعد از نام فاطمه، زهرا با ۱۳۹ فراوانی بیشترین نام‌ نوزادان یزدی را به خود اختصاص داده است؛ همچنین فراوان‌ترین نام‌های انتخابی دختران بعد از فاطمه و زهرا در سال جاری نیز به ترتیب فراوانی، حلما با ۱۳۱ بار، زینب با ۱۰۲ بار، نازنین زهرا با ۶۵ بار، یسنا با ۶۵ بار ، ریحانه با ۶۰ بار، آوا با ۵۶ بار، فاطمه زهرا با ۵۲ بار و حسنا با ۵۰ بار بوده‌اند.

مکرمی در پایان خاطرنشان کرد: نام گذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) وهمچنین ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان است تا در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم به نهایت ممکن برسد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار