امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب، گفت: حجاب، حقی الهی و میراث گران‌بهای شهدای ماست.
کد خبر: ۶۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 15 July 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر صبح امروز در همایش بصیرتی خواهران بسیجی حوزه مقاومت بسیج کوثر اردکان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد به دست رضاخان گفت: اسلام زدایی در خاورمیانه سیاستی بود که استعمار پیر انگلیس نقشه آن را چید و افرادی را برای این کار مأمور کرد تا از کشورهای مسلمان اسلام زدایی کنند و آن‌ها را غربی سازی کنند. رضاخان در ایران، مهره و مأمور انگلیس بود و رسماً اعلام کرد که حجاب و چادرزنان مانع پیشرفت و ترقی کشور و خود بانوان است. مردم اعتراض کردند و علما قیام نمودند.

امام‌جمعه اردکان گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدای مسجد گوهرشاد موجب می‌شود که هدف این قیام فراموش نشود. امروز فرزندان ما موردحمله هستند و برای آن‌ها شبهه و تردید پیش می‌آید. گاهی مطالبی می‌بینند، یا می‌خوانند و یا گفته می‌شود که نمی‌توانند جواب بدهند.

وی افزود: ما وظیفه‌داریم باورها و اعتقادات خودمان را تقویت کنیم زیرا گاهی اگر یک شبهه در ذهن ما نفوذ کند و به دنبال جوابش نرویم ممکن است ریشه بدواند و اعتقادات ما را تحت تأثیر خود قرار دهد. این‌یکی از دلایلی است که گفته‌اند هیچ‌کس ضمانت عاقبت‌به‌خیری ندارد.

شاکر اظهار داشت: امروز ما با یک طیفی درجاهای مختلف روبرو هستیم که سؤال و شبهه دارند اگر بتوانیم به سؤالات آن‌ها پاسخ دهیم به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک زیادی کرده‌ایم. در برخی از مدارس دخترانه تنها یک نفر آیه حجاب در قرآن را بلد است. برخی از افراد فکر می‌کنند که حجاب فقط نظر مراجع است. گاهی برخی از مدارس ما این‌قدر به درس و کلاس و کنکور مشغول شده‌اند که متوجه این‌گونه موارد نیستند. فضای برخی از خانواده‌ها هم دارای عیب و نقص است.

وی گفت: گاهی کوتاهی از خود من هم هست. وظیفه ما مبلغین این است که به‌سوی آن‌ها برویم. آموزش‌وپرورش هم باید تلاش کند و با نصب آیات حجاب در مدارس و ترویج آن در کلاس‌های درس در این مسیر قدم بردارد. دانش آموزان باید بدانند که دستور حجاب از سوی خداوند بیان‌شده است نه آن‌گونه که در برخی از فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که مربوط به مراجع است.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: حجاب بانوان از مسائل حتمی، بدیهی و ضروری یک مسلمان و جزء لاینفک دین است. زن مسلمان بدون حجاب اصلاً قابل‌تصور نیست. این موضوع در میان مسائل شرعی مورد اتفاق شیعه و سنی است. در اسلام وهابیون هم حجاب وجود دارد. اسلام بر حفظ حریم در رابطه با نامحرم تأکید دارد. این حریم چهار رکن دارد که با حفظ این ارکان حضور بانوان در جامعه مشکلی ندارد. اسلام نمی‌گوید بانوان در خانه حبس شوند بلکه به گفته استاد مطهری نه حبس نه اختلاط بلکه حریم. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند غرب با اختلاط به چه چیزی رسیده است که بعضی‌ها در کشور ما به دنبال آن هستند.

وی گفت: زن باید آن‌چنان در جامعه ظاهر شود که به عفت معروف بشود. اگر این‌گونه بشود کمتر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. حجاب زن فقط حق خودش نیست که بگوید نمی‌خواهم بلکه حقی الهی است و باید این حریم حفظ شود.

شاکر افزود: ثمرات و برکات حجاب آن‌قدر زیاد است که قابل توصیف نیست و این برکات در مرحله اول به خود بانوان می‌رسد و باعث امنیت آن‌ها می‌شود. حق‌وحقوق بانوان باحجاب حفظ می‌شود. باید از این میراث گران‌بهایی که شهدا برای ما به امانت گذاشتند محافظت کنیم تا در برابر آن‌ها شرمنده نباشیم. متأسفانه عده‌ای می‌خواهند از بانوان استفاده ابزاری کنند و بانوان ما هم گاهی متوجه نیستند. در بعضی از جاها دختران جوان را با انواع آرایش و زینت برای جلب مشتری به کار می‌گیرند.

وی در پایان در خصوص اهمیت ظاهر در دین اسلام با اشاره به حدیث پیامبر اسلام که فرمودند؛ « مَن تَشَبَّه بِقَومٍ فَهُوَ مِنهُم » گفت: ظاهر، در اسلام مهم است و این ظواهر باید حفظ شود. ظاهر و لباس انسان اعلام می‌کند که پیرو چه فرهنگ و مکتبی است. لباس انسان پرچم کشور وجود اوست و این لباس بر روی فکر و اعتقاد انسان تأثیر می‌گذارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار