استاد دانشکده شیمی دانشگاه یزد دختران را مادران جامعه‌ساز فردا و پرورش دهندگان نسل آینده دانست.
کد خبر: ۶۳۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 15 July 2018

 دکتر «فاطمه تمدن» به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه (س) که به نام روز دختر نیز نامگذاری شده است، گفت: اگر چه گوهر اصلی دختر و پسر واحد است اما به دلیل رسالت‌های مشخص شده برای دختران از سوی خالق هستی، آنها با هم تفاوت دارند. دختران را باید بیش از نیمی از بدنه جامعه آینده در نظر گرفت چون این موجودات ظریف و پرپتانسیل امروز، مادران جامعه ساز فردا و پرورش دهندگان نسل آینده هستند.

وي اظهار كرد: می‌گویند اگر می خواهید جامعه‌ای را تخریب کنید، دختران و مادران آن جامعه را نشانه بگیرید بنابراین مسئولان امروز کشور باید روی رعایت حقوق، آگاهی دادن، آموزش و پرورش، عواطف و خواسته‌های منطقی دخترانش سرمایه‌گذاری کنند تا سازندگان جامعه آینده درست از آب دربیایند.

تمدن افزود: بنا بر دین مبین اسلام، دختر مایه رحمت الهی است و خداوند این رحمت را با قرار دادن بقای نسل سپهسالار دین ما حضرت محمد(ص) در وجود قدسی و پاک حضرت زهرا (س) به ما نشان داده است تا زشتی تفکر ننگین زنده به گور کردن دختران بیشتر آشکار شود.

وي با اشاره به نامگذاري روز تولد کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌(س) به پاسداشت مقام دختران به نام روز دختر، خاطرنشان كرد: حضرت معصومه(س) دختری از سلاله پاک حضرت زهراست كه به حسب رسالت الهی و برای پاسخ به مهر و عاطفه اش، سفر سخت مدینه به مشهد را برای دیدار برادر بزرگوارش حضرت رضا(ع) در آن روزهای سخت انجام داد و الگویی برای دختران سرزمین آریایی ما شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار