معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: در سه ‌ماهه نخست سال‌جاری 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 15 July 2018

 «امیر زین‌العابدین قمی» در نشست راهبردی عملیاتی اشتغال و خودکفایی كه با حضور مسئولان و کارشناسان توانمندسازی و اشتغال کمیته امداد استان برگزار شد، با اشاره به دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، گفت: دور جدید فعالیت‌های اشتغال و خودکفایی از نیمه سال 96 با هدف ارتقاء و بهبود عملکرد و بهره‌برداری مؤثرتر از منابع و ظرفیت‌های با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی آغاز شده است.

وي افزود: مهم‌ترین محورهای برنامه‌ای در دور جدید شامل آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و بررسی وضعیت گذشته، طراحی و پیاده‌سازی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های نوین است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بیان کرد: در سه‌ ماهه نخست سال جاری 230 فرصت شغلی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که نیمی از این طرح‌ها در بخش توان‌افزایی بود.

زین‌العابدین قمی ادامه داد: طی سه ‌ماهه نخست سال 97 بیش از پنج میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان، تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از محل بودجه دولت و وام‌های تلفیقی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پایداری و درآمدزایی طرح‌های اقتصادی ایجادشده گفت: ارتقاء الگوی متعارف توسعه کسب ‌و کار در کمیته امداد و طراحی و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌وکار برای مددجویان تحت حمایت از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین منظور در الگوی متعارف، ناظران فنی این نهاد با برقراری ارتباط بین مجریان طرح، منابع مالی و بازار در کانون اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یادآور شد: يك‌هزار و 377 مددجوی تحت حمایت با دریافت 28 میلیارد و 459 میلیون تومان وام اشتغال در سال گذشته وارد عرصه کار شده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار