برنامه جامع سلامت استان یزد با اکثریت آرا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با هدف افزایش کیفیت و امید به زندگی تصویب شد .
کد خبر: ۶۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 15 July 2018

در این جلسه که با حضور معاونان استانداری و اعضای شورای برنامه ریزی برگزار شد معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در تشریح این طرح گفت: در قالب برنامه جامع سلامت یزد 211 پروژه با دستگاههای بین بخشی برای اجرا تدوین و تعریف شده است.
محمدحسین لطفی افزود: در این برنامه سه هدف کلان ، 11 هدف کل و 14 هدف اختصاصی دیده شده که با همکاری ستاد ارتقاء سلامت دستگاهها و بعد از تعیین بودجه از سوی وزارت بهداشت اجرا خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: افزایش امید به زندگی '،'افزایش کیفیت زندگی ' و ' ایجاد جامعه توانمند و سالم در استان یزد ' از مهم‌ترین اهداف کلان در این برنامه است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: 'کاهش حداقل 15 درصد مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های غیر واگیر 'و 'کاهش حداقل 30 درصد مرگ‌های زودرس ناشی از سایر بیماری‌های جامعه سایر بیماری‌ها ' از برنامه‌های دیگر در این برنامه جامع دیده شده است.
لطفی در ادامه 'کاهش حداقل 15 درصد عوامل خطر رفتاری بیماری‌های غیر واگیر شامل دخانیات، الکل و غیره '، 'کاهش حداقل 10 درصد شیوع پرفشاری خون و چربی بالای خون ' و کاهش بسیاری از مسائل و مشکلات سلامت تا سال 1400 در استان یزد را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد.
در ادامه این نشست طرح پژوهشی مطالعه و شناسایی محدوده کانون های مولد گرد و غبار در استان یزد و ارائه راهکارهای مدیریتی و اجرایی کنترل آنها از سوی دکتر محمدرضا اختصاصی رئیس انجمن علمی مدیریت و کنترل مناطق بیابانی ایران و استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد ارائه شد.
همچنین پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و پیشنهادات کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی با موضوع برنامه جامع سلامت استان مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
در استان یزد 85 مرکز بهداشتی و درمانی، 90 پایگاه سلامت،‌171 خانه بهداشت، 71 واحد دندانپزشکی، دو کلینیک بیماری‌های رفتاری در شهر یزد و میبد و یک مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار فعال و در حال ارائه خدمت به مردم استان هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار