رئیس شورای شهرستان یزد:
رئیس شورای شهرستان یزد با انتقاد از مصوبه مجلس در معافیت برخی از معادن از پرداخت مالیات، گفت: سهم 1500 میلیاردی معادن یزد از مالیات از جیب صنعتگران یزدی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 15 July 2018

 حمیدرضا قمی در هشتاد و سومین صحن علنی شورای شهر یزد بابیان اینکه شهر یزد در حال کوچک شدن و قدرت شهر در حال کاسته شدن است، گفت: سهم مناسبی از بودجه استانی برای شهرستان یزد تخصیص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان یزدی 70 درصد جمعیت استان یزد را شامل می‌شوند، افزود: با بازدیدی که از سازمان تأمین اجتماعی داشته‌ایم، حکایت از آن می‌رود که به 40 درصد از افراد غیربومی خدمات می‌دهد.

رئیس شورای شهرستان یزد سهم شهر یزد را 25 درصد از بودجه کل استان یزد اعلام کرد و اظهار داشت: تمام زیرساخت‌های شهری در یزد است و علیرغم شرایطی که پیش‌آمده است؛ مناطق تجاری و اقتصادی استان نیز در اختیار شهرهای کوچک قرارگرفته است.

قمی اذعان داشت: شهرستان‌های میبد 19 درصد، مهریز 17 درصد، خاتم 28 درصد، اشکذر 10 درصد، خاتم 28 درصد، تفت 20 درصد، بهاباد 12 درصد، بافق 13 درصد، اردکان 23 درصد و ابرکوه 26 درصد از سهم بودجه کل استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول با انتقاد شدید بر اینکه مجلس شورای اسلامی بعضی از معادن را از پرداخت مالیات معاف کرده است، بیان داشت: سهم هزار و 500 میلیاردی معادن استان یزد از پرداخت مالیات از جیب تجار و صنعتگران یزدی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر یزد با اهداف، مسائل و برنامه‌های بزرگ بدون بودجه و پشتوانه اداره می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توان با شرایط فعلی یزد جهانی را آن‌گونه که شایسته است؛ اداره نمود.

رئیس شورای شهرستان یزد در پایان خاطرنشان کرد: نگهداری، حفاظت و مراقبت شهر جهانی یزد تلاش و هزینه مضاعفی را می‌طلبد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار