شهردار یزد با اشاره به با بیان این‌که حمایت و حضور پررنگ اقشار مختلف مهمترین نیاز شهرداری برای توسعه شهر و تسریع در روند اجرای طرح‌های مختلف شهری،‌گفت: شهر 500 هزار نفری یزد باید 500 هزار شهردار داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 14 July 2018

«مهدی جمالی‌نژاد» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شهرداری‌ها نهادهای مستقل غیردولتی هستند،‌ اظهار کرد:‌ شهرداری نزدیکترین نهاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به توقع زیاد مردم از شهرداری،‌ افزود:‌ خدمات شهرداری مستقیماً نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی و کمی اقشار مختلف جامعه ایفا می‌کند.

شهردار یزد با بیان این‌که خوشبختانه همدلی و اتحاد خوبی بین پرسنل شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر یزد برقرار است، گفت: وحدت رویه در یک مجموعه عامل اصلی پیشبرد اهداف کلان و جز آن مجموعه است که در شهرداری یزد منفعت آن برای رفاه بیشتر حال مردم هزینه می‌شود.

جمالی‌نژاد در ادامه شورای اسلامی شهر یزد را از نظر حضور سلایق مختلف، متفاوت با دیگر استان‌ها و شهرهای کشور دانست و بیان کرد: به قول غلامعلی سفید رییس شورای اسلامی،‌شورای اسلامی شهر یزد شهری کوچک متشکل از افراد با سلایق مختلف است.

این مقام مسئول سوابق اعضای شورای شهر یزد را یکی از ویژگی‌های بارز این دوره شورای اسلامی یزد عنوان و تصریح کرد: کاردان بودن اعضای شورای شهر یزد مطالبه آنها از شهرداری را جدی و مسئولیت شهرداری را سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان این‌که شهرداری یزد همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان را از جمله برنامه‌های خود برای تسریع روند اجرای طرح‌های عمرانی،‌ فرهنگی و آموزشی خود می‌داند،‌گفت: در این راستا تاکنون اقدامات و همکاری‌های مطلوبی با دستگاه‌های متولی‌گری در سطح شهر و استان یزد انجام داده است.

شهردار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام اقدامات زیربنایی متعدد برای توسعه بیش از پیش شهر،‌ اظهار کرد: تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه شهری، از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد است.

جمالی‌نژاد برنامه پنج ساله توسعه شهری را نقشه راهی برای جذب سرمایه‌های عمومی، مشارکت مردمی و توسعه هدفمند شهر یزد در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد:‌ بودجه 97 شهرداری یزد به دلیل عدم وجود برنامه پنج ساله، برای اولین بار با نظرسنجی از مردم یزد تدوین و تصویب شد.

وی تغییر نگاه مردم نسبت به شهرداری را مهمترین برنامه زیربنایی در شهرداری یزد دانست و تأکید کرد:‌ اگر مردم با شهرداری آشتی کنند، عملیات اجرایی طرح‌های فرهنگی و عمرانی سرعت و تضمین اجرایی بیشتری خواهند داشت.

این مقام مسئول کاهش هزینه‌های شهری را از دیگر ویژگی جذب اعتماد عمومی نسبت به عملکرد شهرداری عنوان کرد و ادامه داد:‌ جنس کار شهرداری خدمت به مردم برای زندگی بهتر است.

شهردار یزد برخورداری از نگاه همه جانبه را اولویت جدی مدیریت شهری دانست و افزود:‌ شهرداری باید با نگاهی کامل و جامع به تمام حوزه‌های توسعه شهری کند.

وی در ادامه با اشاره به ساخت پردیس بزرگ فرهنگی به عنوان یکی از اقدامات شاخص شهرداری یزد در حوزه فرهنگی،‌گفت:‌ شهر یزد،‌شهری جهانی است و باید امکانات تفریحی، فرهنگی،‌رفاهی و آموزشی در شأن شهر جهانی داشته باشد.

پردیس فرهنگی، طرحی وحدت آفرین برای یزد است

جمالی‌نژاد با بیان این‌که تمام مردم یزد از طیف‌های مختلف باید حامی ساخت و بهره‌بردای سریع از طرح‌های فرهنگی و هنری باشند،‌ تصریح کرد: پردیس بزرگ فرهنگی، طرحی وحدت آفرین برای یزد است.

شهرداری یزد طراحی و ساخت پارک دوست دار کویر را از دیگر طرح‌های در دستور کار شهرداری دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای نقش مهمی در جذب گردشگر داخلی و خارجی به یزد ایفا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که حمایت و حضور پررنگ اقشار مختلف مهمترین نیاز شهرداری برای توسعه شهر و تسریع در روند اجرای طرح‌های شهری،‌گفت: شهر 500 هزار نفری یزد باید 500 هزار شهردار داشته باشد.

وی در پایان این دیدار که به همت انجمن خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان یزد برگزار شد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مانند مسابقه دوی امدادی است که در آن مدیر جدید باید سعی کند با انگیزه بیشتر و بهتر مسیر پیشرفت گذشتگان را ادامه داده و با کمک مردم شرایط زندگی مطلوب و ایده‌آلتری را برای همشهریان ایجاد کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار