مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پیشنهاد کرد: جشنواره فرهنگی و هنری سردار شهید سید حسین فیض اردکانی در زادگاهش برگزار شود .
کد خبر: ۶۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 14 July 2018

مجید جوادیان زاده در مراسم « شب شعر فیض شهادت» با بیان اینکه بعضی از مفاهیم بلند مانند شهادت باید معنا شود، تصریح کرد: نیاز است معنای شهادت توسط انسان هایی که در قامت شهید فیض اردکانی بودند معنا و تجلی پیدا کند.
وی اضافه کرد: مفاهیم و اندیشه های بلند توسط انسان های بزرگ معنا و اشاره می شود که شهید فیض این مفهوم را ثابت کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه با بیان اینکه هنوز هم شعر خاصیت احاطه ناپذیری خود را حفظ کرده است، اظهار کرد: در شناخت تمدنی، فرهنگی، تاریخی و علمی ایران شعر نقش مهمی داشته و دارد.
جوادیان زاده با تاکید بر برگزاری جلسات شب شعر با شکوه و وزین در مناطق مختلف استان یادآور شد: استفاده از زبان شعر و سایر قالب های هنری می تواند در تحلیل و تبیین یک واقعه بسیار تاثیرگذار باشد.
همچنین حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان با بیان اینکه شهید فیض فردی مردمی و دوست داشتنی بود که مردم نیز برای حل مشکل خود به این شهید بزرگوار مراجعه می‌کردند، افزود: وی همواره به دلیل کار‌های نیک در اذهان مردم ماندگار شد و ما با برگزاری مراسمی در شان و منزلت شهدا یاد و خاطره‌ آنها را گرامی بداریم.
فرماندار اردکان هم با اشاره به اینکه شهید فیض انسانی وارسته بود که با خوبی ها، ارزش‌ها ، صداقت و نجابتش آخرت را برای خود آباد کرد، اظهار کرد: مردی که در دوران دفاع مقدس همه سال ها در جبهه‌ها حضور داشت و در دوران پس از دفاع مقدس نیز یار جانبازان و اقشار محروم جامعه شد.
هادی مقیمی گفت: شهید فیض انسانی به تمام معنا مخلص و بسیجی بود که تا آخر عمر بر عهد خویش با امام و شهیدان و انقلاب اسلامی پایبند ماند.
در مراسم یادشده از همسر شهید تجلیل شد همچنین در این محفل ادبی تعدادی از شاعران برجسته استان یزد و اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا شهیدفیض اردکانی سروده های خود را قرائت کردند.
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 
فیض اردکانی ، قائم‌ مقام وقت تیپ 18 الغدیر یزد در دوران دفاع مقدس و مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یکشنبه 6 خرداد 1397 پس از تحمل سال‌ها رنج و مشقت ناشی از جراحت‌های جنگ بی‌قرار از فراق یاران شهیدش به شهدا پیوست.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد د 21شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار