امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت مردم برای عبور از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور، گفت: رشد ایران اسلامی مستلزم استقلال و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی است.
کد خبر: ۶۲۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 14 July 2018

آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته 22 تیرماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که صبوری رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: اتحاد و همبستگی همراه با صبر مهمترین نیاز جامعه امروز است.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی توسط مسئولان، افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران باید سعی کنند با تدبیر و جذب مشارکت مردم راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی تدوین و اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد استفاده از ظرفیت نخبگان را از دیگر ضرورت‌های اجرایی کشور برای توسعه بیش از پیش دانست و گفت: رشد ایران اسلامی مستلزم استقلال و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی است.

ناصری یزدی در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا در بحث برجام، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی هیچ وقت نباید به آمریکا و دیگر مستکبران اعتماد کنند.

امام جمعه یزد احساس مسئولیت در قبال ارزش‌های انقلاب اسلامی را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان فرهنگی با کمک مردم مانع عرضه لباس‌های مبتذل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اصول شرعی و منطقی را مهمترین رسالت مردم در جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اقشار مختلف جامعه باید سعی کنند با احساس مسئولیت در قبال فرهنگ ایرانی اسلامی، جامعه را در مسیر توسعه فرهنگی و اقتصادی قرار دهند.

ناصری یزدی نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در امور مختلف به ویژه مصرف آب را یکی از ضرورت‌های اجرایی در بحث توسعه فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: احساس مسئولیت در قبال یکدیگر مهمترین ویژگی جامعه اسلامی است که باید بین نسل جوان ترویج شود.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: مسئولان نظام باید با جدیت رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار