سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خبر داد:
بررسی مشکلات صنایع غالب و عمده استان در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 13 July 2018

به گزارش تابناک یزد، بعد از جلسه گفتگوی دولت و بخش صنعت، و انتقادات زیاد اهالی صنعت از نهادهای دولتی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خبر از تمرکز ویژه دولت به این مسائل داد داد.

وی درخصوص بررسی مشکلات صنایع تاثیرگذار استان در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: براساس هماهنگی های بعمل آمده با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت، مشکلات این بخش بطور ویژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی خواهد شد.
سیدمجتبی حسینی پور در این خصوص به نشست چهارشنبه شب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این نشست نمایندگان بخش صنعت استان مسائل و مشکلات خود را با مسئولان استان از جمله استاندار محترم در میان گذاشتند.
وی افزود: با عنایت به در پیش بودن فصل جدید و متفاوتی از تعاملات اقتصادی کشور بواسطه بدعهدی آمریکا و نقض و خروج این کشور از برجام، ضرورت هم اندیشی بیشتر بمنظور مدیریت مطلوب شرایط و مقابله منطقی و موثر با تحریم های ظالمانه وجود دارد، که ازین رو این نشست ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: نشست چهارشنبه شب به میزبانی اتاق بازرگانی و به مدت حدود 3 ساعت برگزار شد و مورد استقبال صنعتگران و اصحاب تولید قرار گرفت.
حسینی پور گفت: در این نشست که در آن مدیران عضو تیم اقتصادی استان و مسئولین نهادهای نظارتی نیز حضور داشتند، نمایندگان انجمن های تخصصی حوزه تولید استان (آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، معادن، سیم و کابل) به بیان نقطه نظرات، چالش های پیش رو و درخواست های خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح نمودند.
وی با اظهار خوشوقتی از نزدیکی دیدگاه های بخش دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد که بخش خصوصی در این نشست همراهی و همیاری خود را با دولت اعلام نمود و از سوی دیگر سخنان استاندار محترم در حمایت از بخش خصوصی و لزوم اقدامات عملی در این راستا با تشویق مکرر فعالان عرصه تولید همراه بود.
این مقام مسئول در پایان گفت: بمنظور بررسی بیشتر پیشنهادات ارائه شده و اتخاذ تصمیمات عملی و کارشناسی مقرر گردید، مباحث هرکدام از انجمن های تخصصی بصورت مجزا در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مطرح و پیگیری شود تا تاب آوری اقتصاد استان در شرایط پیش رو افزایش یابد.
وی افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور مربوط به برنامه ریزی و برگزاری منظم این جلسات را راهبری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار