مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، ایستگاه‌های خودکار هواشناسی بافق به صورت کامل راه اندازی و پشتیبانی می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 13 July 2018

برهانی مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد بر لزوم تامین اعتبار برای ایستگاه‌های هواشناسی بافق تاکید کرد و گفت: مشکلات و کمبود‌های ایستگاه هواشناسی شهرستان بافق به علت اعتبارات محدود طی سال‌های گذشته است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ایستگاه‌های خودکار هواشناسی بصورت کامل‌تر راه اندازی و پشتیبانی شده و خدمات بهتری در بحث مدیریت پدیده‌های جوی شهرستان اعمال می‌شود.

برهانی افزود:متاسفانه کاهش اعتبارات سبب تجمیع مشکلات در ایستگاه هواشناسی بافق شده و نیاز است همتی بالا برای تخصیص اعتبارات بهتر در این بحث انجام گیرد.

وی بیشینه ثبت شده دمای بافق را ۴۸ درجه عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط دمایی که در روز‌های دیگر بصورت روتین ثبت و گزارش می‌شود بصورت کاملا استاندارد است.

برهانی در خصوص موقعیت ایستگاه‌ها خاطرنشان کرد: پراکندگی و محل احداث ایستگاه‌ها طبق برنامه عملیاتی سازمان هواشناسی کشور و بر اساس استاندارد‌های تعریف شده سازمان جهانی انجام می‌گیرد و نمی‌توان گفت محل احداث هواشناسی در بافق به اشتباه ثبت شده است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد با اشاره به تاثیرگذاری پیش بینی‌های هواشناسی در رابطه با کاهش خسارات کشاورزان در زمستان و تابستان گفت:بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون دریافت شده حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال در بحث مدیریت سرمازدگی توسط اتاق بحران در کاهش خسارت کشاورزان انجام گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق بحران در مرکز اداره کل هواشناسی اظهار داشت:این اقدام به منظور کاهش سرمازدگی و وقوع یخبندان در سطح استان صورت گرفته که در زمان اعلام سرمازدگی، وقوع این اتفاق در کمترین زمان به اطلاع کشاورزان منطقه رسانده می‌شود تا این بحران را بتوانند به شکل موثری مدیریت کنند.

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد یکی از سیاست‌های سازمان هواشناسی کشور که در طول سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده است، بحث توسعه هواشناسی کاربردی عنوان کرد و افزود: در این برنامه خدمات به صورت مستقیم به کاربر نهایی ارائه داده می‌شود تا بتوان در بحث پشتیبانی‌ها و تصمیم گیری‌های مربوط به بخش‌های مختلف کشور عملکرد موثرتری داشت.

گفتنی است:در مجموع استان یزد دارای ۸۱ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد ۱۱ ایستگاه اصلی هواشناسی و نزدیک ۶۰ ایستگاه باران سنجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار