رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه ۴۹ درصد اشتغال استان یزد در بخش صنعت است گفت: حل مشکلات کنونی کشور با گفتمان و همدلی مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 13 July 2018

محمدرضا قمی در سلسله نشست‌های گفتگو و راهکارها که به میزبانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی استان یزد با موضوع چالش‌ها و پیشنهادهای توسعه کسب و کار در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: این اولین نشستی است که با تصمیمات مسئولان در استان برنامه‌ریزی شد که بتوان گفتمان‌های رودررو بین بخش خصوصی و دولت صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد تصریح کرد: در این نشست‌ها بخش‌های خصوصی می‌توانند با شورای گفتگوی دولت به گفتگو بنشینند و به بیان مشکلات و مسائل خود در زمینه‌های فعالیتشان بپردازند و پس از آن هم نظرات را پیگیری و تا رسیدن به نتیجه اصلی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور بر همگان روشن و مسئولان در سطح ملی و استانی نیز بیان کردند که شرایط کشور در بُعد اقتصادی و سیاسی ویژه است گفت: تنها موردی که می‌تواند مشکلات احتمالی را برطرف کند گفتمان، کمک و یاری رسانی به یکدیگر است.

قمی با بیان اینکه در چهار دهه‌ای که از انقلاب گذشته، جمهوری اسلامی با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های مختلف روبه رو بوده است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها نسبت به مسئله اقتصاد تأکید فراوانی داشتند و از سال 90 به بعد شعارهای سال را با توجه به اقتصاد انتخاب و می‌خواهند که همگان سمت و سوی فعالیت کشور به این سمت برود.

رئیس اتاق بازرگانی یزد خاطرنشان کرد: هم اکنون زمانی است که دولت و ملت به بررسی اقدامات خود در زمینه انجام دستور العمل بپردازند و شرایط اقتصاد شرایطی نیست که دولت مردان توپ را به زمین مردم و بخش خصوصی بیاندازند.

وی با بیان اینکه اشتغال استان یزد در بخش صنعت 49 درصد است در صورتی که در سطح کشور کمتر از این میزان است اظهار داشت: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون در استان یزد، این مسئله نشان از فعالیت خوب بخش صنعت و بخش خصوصی است.

قمی اضافه کرد: مردم دارالعباده از گذشته تا کنون معروف به افراد تولید کننده، صنعتگر و انسان‌های مولد بودند که با توجه به مدیران باتجربه، عالم و با شناخت کامل که به استان یزد وارد شدند، انتظارات را بالا برده که بتوانند نسبت به حل مشکلات استان تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یزد اذعان داشت: ما در بحث اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی تشکیل دادیم و در این شرایط تقاضا داریم که استاندار محترم به‌عنوان یک فرمانده، تصمیمات قاطع بگیرند که زمان از دست تولید، استان و کشور گرفته نشود.

وی در پایان افزود: با توجه به اهمیت برنامه ریزی، باید نسبت به زمان محدودی که داریم نگاه خاص و ویژه داشته باشیم زیرا اگر از الآن زمان را از دست بدهیم شاید دیگر در آینده نتوانیم آن را جبران کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار