رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد از رتبه اول این شهرستان در بازتوانی خانواده‌ها در استان خبرداد.
کد خبر: ۶۲۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 12 July 2018

 فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به خدمات اجتماعی این اداره گفت: تاکنون به ۲۰۳ نفر از زنان سرپرست خانوار مددکاری صورت گرفته و طبق قوانین، مستمری مددجویان یک نفره از ۵۳ هزارتومان به ۱۴۸ هزارتومان افزایش یافته که خوشبختانه ۱۵ خانواده را بازتوانی کرده و همچنین نوزده میلیون و ۷۳۰ هزارتومان به خانواده‌های چند قلو و هفت میلیون تومان سرمایه کار و اشتغال به خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ مهدکودک فعال وآموزش ۷۵۲ کودک افزود:دوره آموزشی مهارت‌های زندگی، جلسه کارگروه طلاق با پذیرش ۳۲۳ زوج در کاهش طلاق و ۲۱۹ مداخله در بحرانو پذیرفته شدن ۳۷۳ نفر در بخش خدمات سیار از فعالیت‌های انجام شده در حوزه اورژانس اجتماعی است.

فلاح با اشاره به فعالیت پنج مرکز نگهداری افراد بی سرپرست در میبد خاطرنشان کرد:۵۶ کودک در رده سنی ۳ تا ۱۸ سال در مرکز کودکان هستند که از این تعداد ۱۱ کودک معلول و ۱۹ کودک توسط اقوام نگهداری می‌شوند که مستمری خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد تصریح کرد:۱۰ مرکز توانبخشی دولتی و ۳ موسسه خیریه فعال در این شهرستان فعالیت دارند که در سال گذشته مرکز توانبخشی آیت الله حائری ۱۶۸۸ مورد خدمات به شهروندان ارائه کرده و طرح cpr نیز در بخش‌های ندوشن و بفروئیه با ۱۵ هزار جمعیت تحت پوشش فعال است که از ۳ هزار معلول تحت پوشش ۵۰۰ نفر از آن‌ها مستمری بگیر ماهیانه هستند.

فلاح در حوزه پیشگیری اظهارداشت: تا کنون ۱۹۰۰ نفر در طرح آموزش حین ازدواج و ۸۵۰ نفر در طرح مشاوره ژنتیک و ۲۵۰ نفر درهمایش پیشگیری از اعتیاد واجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش سال با حضور ۶۰۰ کودک در حوزه پیشگیری اجرا شده است.

وی افزود:۶۷نفر در نوبت فرزند خواندگی هستند که درسال ۹۶ سه فرزند به متقاضیان تحویل داده شده است.

فلاح از برنامه‌های هفته بهزیستی شهرستان میبد خبر داد و افزود: نواختن زنگ هفته بهزیستی در مهد کودک صدف، دیدار کارکنان با فرماندار، افتتاح مرکز مشاوره گلشن راز، آغاز اجرای طرح تحقیقات پیشگیری از معلولیت در خانواده‌های دومعلولیتی شهرستان میبد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی بالندگی وصیانت اجتماعی با توسعه به زیستن در نظر گرفته شده است اظهار داشت: افتتاح ساختمان جدید آستان امید، افتتاح مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین ذهنی سارینا، برگزار‌ی نمایشگاه معلولین وسالمندان شهرستان، برگزاری مشاوره گروهی ویژه مشاورین اورژانس اجتماعی، بازدید از طرح‌های اشتغال موفق، برگزاری مسابقات ورزشی واردویی کارکنان از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار