مسئول کانون جوانان رضوی و هیات انصار ولایت یزد گفت: یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت (24 تیر تا سوم مرداد) در 1500 شهر و 17 کشور و از جمله پنجم مرداد ماه در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برپا می شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 12 July 2018

حجت‌ السلام مهدی مهدوی نژاد افزود: این جشنواره جزو فعالیتهای فرهنگی و مذهبی مردمی و خودجوش است که سه هزار تشکل جوانان آستان قدس رضوی در سراسر جهان متولی برگزاری آن هستند.
وی با بیان اینکه 20 هزار جوان در سراسر کشورمان در دهه کرامت به عنوان خادم امام رضا (ع) به برگزاری جشنواره کمک می کنند، ادامه داد: یکهزار و 900 نفر به طور مستقیم و نزدیک به سه هزار نفر به طور غیرمستقیم عهده دار برگزاری جشنواره در یزد هستند.
وی، ترویج زیارت از راه دور حضرات معصومین (ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی درهمه شهرهای ایران، حضور خادمان و پرچم آستان مقدس رضوی در قالب طرح بوی پیراهن یوسف در شهرهای مختلف و خدمات ‌رسانی به محرومین را از جمله اهداف و برنامه های شنواره زیر سایه خورشید عنوان کرد.
همچنین دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد اظهار کرد: 16 نفر از خادمان رضوی از 27 تیر تا پنجم مرداد میهمان یزد هستند که در قالب چهار تیم چهار نفری به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام سید ناصر حیدری از تدارک 225 ویژه برنامه در قالب جشواره زیر سایه خورشید در استان یزد خبر داد و افزود: دیدار با علما، نخبگان، خانواده شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران، معلولان و مددجویان، تکریم گلزار شهدا، امامزادگان و مساجد و بازدید از خانه سالمندان، مهدهای کودک و ندامتگاه ‌ها برنامه های پیش بینی شده برای حضور خادمان رضوی است.
وی حاطر نشان کرد: در یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید برنامه های مختلفی از جمله برگزاری مسابقه های مختلف برای گروه های سنی کودکان تا بزرگسالان، درمان دندانپزشکی رایگان 500 نفر از نیازمندان استان، ویزیت رایگان افراد در قالب 13 ایستگاه سلامت، اعطای 200 مورد تسهیلات کارآفرینی 200 میلیون ریالی، برپایی سفره‌ های اطعام، تعمیر و ساخت خانه محرومان، آزادسازی زندانیان و اعزام افراد بی‌ بضاعت به مشهد مقدس اجرا می شود.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت همه ساله میزبان برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری بین المللی، منطقه ای و استانی است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار