مسئول كانون جوانان رضوي استان يزد:
مسئول كانون جوانان رضوي و هيات انصار ولايت يزد جشنواره زير سايه خورشيد را از مردمي‌ترين حركت‌هاي فرهنگي مذهبي در كشورمان خواند كه به همت تشكل‌هاي مردمي و البته با حمايت متوليان فرهنگي به صورت خودجوش برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 11 July 2018

 حجت‌السلام و المسلمين «مهدي مهدوي‌نژاد» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جشن‌هاي زير سايه خورشيد از سوي موسسه جوانان آستان قدس رضوي از يازده سال تاكنون، گفت: خوشبختانه اين برنامه پربركت هر ساله با رشد قابل توجهي همراه بوده به نحوي كه اكنون اين جشنواره پس از سوگواره‌هاي محرم و اربعين، يك برنامه شناخته شده در سطح كشورهاي جهان اسلام است.

وي اشاره به برگزاري جشنواره زير سايه خورشيد در 17 كشور دنيا همزمان با ايام دهه كرامت در كشورمان، اظهار كرد: سه هزار تشكل در سراسر جهان به عنوان تشكل‌هاي جوانان آستان قدس رضوي متولي برگزاري اين جشنواره در كشورهاي مختلف جهان هستند و در استان يزد نيز هيات مذهبي انصار ولايت با همكاري ساير تشكل‌هاي فرهنگي، هيات‌هاي مذهبي، خيرين و مردم، برگزاري اين جشنواره را عهده‌دار هستند.

مهدوي‌نژاد با بيان اين كه 20 هزار جوان در سراسر كشورمان در دهه كرامت به عنوان خدام اين جشنواره فعاليت دارند، گفت: در استان يزد نيز در مجموع 1900 نفر به طور مستقيم و قريب 3000 هزار نفر به طور غيرمستقيم با اين جشنواره همكاري دارند.

وي همچنين از ساماندهي 250 خادم حرم مطهر رضوي و 100 مبلغ ديني از سوي آستان مقدس رضوي براي اين ايام، خاطرنشان كرد: خدام و مبلغان رضوي با حضور در يزد نيز در برنامه‌هاي مختلف اين جشنواره كه در تمام شهرستان‌هاي استان و حتي مناطق محروم و دروافتاده استان طراحي شده است، شركت خواهند كرد.

اين مسئول در پايان نيز از مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره كه هر ساله در حال رشد و ترقي است، به ترويج زيارت از راه دور حضرات معصومين(ع) به عنوان يكي از معارف شيعه، ايجاد فضاي معنوي حرم رضوي در تمام شهرهاي ايران، حضور خدام و پرچم آستان مقدس رضوي در قالب طرح بوي پيراهن يوسف در شهرهاي مختلف و خدمات‌رساني به محرومين در اين ايام مبارك ذكر كرد.

مهدوي‌نژاد در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين جشنواره در اينده نزديك به عنوان يك جشنواره بين‌المللي به ثبت برسد.

حجت‌السلام «سيد ناصر حيدري» دبير اين جشنواره در استان يزد نيز به خبرنگاران گفت: يزد از 27 تيرماه تا پنجم مردادماه ميزبان 16 نفر از خدام رضوي است كه در قالب چهار تيم چهار نفري در برنامه‌هاي مختلف سراسر استان حضور خواهند يافت.

وي با بيان اين كه براي اين ايام 225 ويژه برنامه در استان در نظر گرفته شده است، از اهم برنامه‌هاي خدام رضوي در استان را ديدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و جانبازان، عيادت از بيماران، معلولان و مددجويان، تكريم گلزار شهدا، امامزادگان و مساجد و بازديد از خانه سالمندان، مهدهاي كودك، ندامتگاه‌ها و ... ذكر كرد.

وي حسن ختام برنامه‌هاي اين دهه را برگزاري جشن بزرگ رضوي در پنجشنبه چهارم مردادماه به ميزباني آستان مقدس امامزاده سيد جعفر محمد(ع) يزد خبر داد و گفت: هر چند در سال‌هاي گذشته ميزبان حدود 40 هزار نفر از علاقمندان و شيفتگان آستان رضوي در اين برنامه‌ بوديم ولي سعي داريم با رفع نواقص ميزبان مردم بيشتري از استان در سالجاري باشيم.

حيدري از برگزاري يك دوره مسابقه در سه بخش كودك(زير 7 سال) در رشته نقاشي، نوجوانان(7 تا 14 سال) در رشته صلوات خاصه امام رضا(ع) و بزرگسال(بالاي 14 سال) در رشته‌هاي عكس و خاطره براي اولين بار در استان در قالب اين جشنواره خبر داد.

وي از ديگر ويژه برنامه‌هاي اين جشنواره در استان به درمان دندانپزشكي رايگان 500 نفر از نيازمندان در استان، ويزيت ريگان افراد در قالب 13 ايستگاه سلامت در استان، اعطاي 200 وام كارآفريني 20 ميليون توماني، افتتاح چند مركز كارآفريني در استان، اطعام نيازمندان و برپايي سفره‌هاي اطعام، تعمير و ساخت خانه محرومان، آزادسازي زندانيان و اعزام افراد بي‌بضاعت به مشهد مقدس، اشاره كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار