فرماندار اردکان با بیان اینکه زمان آن رسیده که بسیج سازندگی به حل مشکلات اساسی شهرستان ورود کند، گفت: خشکسالی و کم آبی از جمله این مسائل است.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 11 July 2018

 'هادی مقیمی' روز چهارشنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی افزود: در استان یزد و شهرستان اردکان ، خشکسالی و کم آبی بیداد می کند جهاد سازندگی می تواند به این مساله ورود و چاره اندیشی نماید تا کمک شایانی به مردم نماید.
وی یادآور شد: اردکان در بخش های مختلف و با گستردگی و پراکندگی نقاط جمعیتی روبرو بوده و دارای مشکلات متعدد است که باید با اعزام این گروه ها ، پرهیز از موازی کاری ها و با هماهنگی دستگاه ها اقدامات خوبی صورت بگیرد .
فرماندار اردکان در ادامه اظهار کرد: اردوهای جهادی با همکاری بسیج سازندگی و دیگر ارگان ها هر ساله برگزارمی شود که منشاء خیر و خدمات رسانی به مردم به خصوص روستاییان است .
مقیمی با بیان اینکه شرایط امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت تر است و این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده افزود: در روستاها خدمات رسانی بهتر و حل برخی مشکلات موجب رضایت مندی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی می شود .
وی گفت: این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در ادوار مختلف سازمان بسیج سازندگی، متولی اصلی برنامه های مهم و در این راستا بوده است .
این مسئول با بیان اینکه این ارگان با آموزش، استفاده از منابع بومی و محلی و ایجاد اشتغال در بین جوانان می تواند در پیشبرد تاکیدات مقام معظم رهبری پیش قدم شود افزود: اثر تحریم ها با کمک ظرفیت بسیج سازندگی کاسته خواهد شد .
جانشین ناحیه مقاومت بسیج اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه نیاز به خدمات رسانی بسیج سازندگی روز به روز نمایان تر می شود افزود: بعد از تاسیس جهاد سازندگی به دستور مقام معظم رهبری ، در سطح کشور و در سر فصل های مختلف برنامه های خاصی ارائه شد که هدف از این بحث تحقق و اقتصاد مقاومتی ، تولید اشتغال ، اقدام ، عمل و مدیریت و برنامه های جهاد سازندگی است .
سرهنگ دوم پاسدارحسین هاتفی با بیان اینکه هدف از اردوها ایجاد معنویت در بین جوانان ، ایجاد ارزش ها ، باورها و انسان سازی است افزود: از دیگر اهداف جهاد سازندگی پر و غنی نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.
این مسئول اظهار کرد: خدمت رسانی ، صرفه جویی در هزینه ها و کمک به توسعه روستاهای محروم ، کمک به دولت و تسهیل در سازندگی از اهداف عمده ای است که بسیج در حال انجام می باشد .
هاتفی افزود: اردوهای جهادی طرح هجرت نیزدر سطح مدارس و آموزش و پرورش در حال انجام است .
وی با ارائه گزارش مختصری از فعالیت سال 96 13 گفت: 15 مورد دوره های آموزشی شامل ، مشاغل خانگی ، بهداشت، دین و مذهب با همکاری ادارات انجام گرفته است و نزدیک به یک هزار و 530 نفر آموزش دیده اند .
این مسئول افزود: اعطای 120 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و مشاغل خانگی به متقاضیان، جمع آوری کمک های نقدی برای 60 نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ع) و اهدای 50 بسته حمایتی به نیازمندان وکمک 10 میلیون تومانی به آنها، کمک به زلزله زدگان سال گذشته ، تهیه 20مورد جهیزیه توسط خیران از جمله موارد خدمات رسانی بود.
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار