نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت افزایش توجه به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، خواستار معرفی بیش از پیش آثار استاد مهدی آذر یزدی به نسل جوان شد.
کد خبر: ۶۲۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 11 July 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی آذریزدی، یکی از ویژگی‌های مهدی آذر یزدی را مشغول کردن فکر جوانان به تربیت خوب و مناسب دانست و اظهار داشت: اگر ما بخواهیم برای آذر یزدی(ره) کار کنیم، بر اساس آن سفارشی که مقام معظم رهبری کردند این است که تربیت فرزندانمان را به حرکت‌ها، گفتارها و اندرزهای مناسب و اسلامی گره بزنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تربیت فرزندان ما باید بر اساس ارزش‌های اسلامی باشد خاطرنشان کرد: اگر شهرداری و شورای شهر بخواهند کاری در ارتباط با این شخصیت انجام دهند، باید حتما به این معنا توجه ویژه داشته باشند که هم در مسائل تربیتی جوانان، نوجوانان و هدایت آنها به سوی دین، معنویت، فرهنگ، ادبیات اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه همه مردم باید از خدمات مجموعه فرهنگی آذر یزدی بهره‌مند شوند ادامه داد: نباید این مجموعه به این صورت باشد یا کسی فکر کند که درب این مجموعه تنها برای فرصت‌ها و مناسبت‌های خاص باز می‌شود و در دیگر اوقات و برای عموم مردم استفاده از آن میسر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اهمیت معرفی آثار مهدی آذریزدی به نسل جوان ادامه داد: این مجموعه باید یک جایگاه عمومی خوب با استفاده‌های فرهنگی، معنوی، الهی، خدایی و بهره‌گیری از مسائل تربیتی باشد چرا که مهدی آذریزدی هم در زندگی خود به دنبال همین مسائل بود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: ما از کتاب‌ها و آثار مکتوب بسیار ارزشمند و نفیسی برخوردار هستیم که می‌توانند تاثیر بسیار بالایی بر بالابردن سطح فرهنگ جامعه داشته باشند ولی الان میزان کتاب‌خوانی در جامعه کم است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: وظیفه ما این است که زمینه‌ای فراهم کنیم تا تمام افراد جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ما با کتاب به ویژه آثاری از جمله آثار مهدی آذریزدی انس بیشتری داشته باشند و به این وسیله از فضاهای مجازی و آسیب‌های آن کمی دورتر شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار