اردوی چهار روزه تیم ملی هندبال نونهالان کشور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در ابرکوه به كار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۶۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 10 July 2018

آیین اختتامیه اردوی تیم ملی هندبال نونهالان کشور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و به این ترتیب حضور چهار روزه بازیکنان منتخب کشور و مربیان آنان در ابرکوه به پایان رسید.

در حاشیه این مراسم «محمدرضا باقی‌پور» ريیس هیات هندبال شهرستان ابركوه اظهار کرد: به دنبال رایزنی‌ها و مکاتبات متعدد، ابرکوه افتخار میزبانی تیم ملی هندبال نونهالان کشور را از 14 تا 18 تیرماه داشت که تمرینات خود را در سالن فجر مجموعه ورزشی شهید پوراکبری برگزار کردند.

باقی‌پور هدف از این دعوت را آشنایی هر چه بیشتر نونهالان، نوجوانان و جوانان با ورزش مهیج هندبال دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه ورزش هندبال میان آقایان شرایط مطلوبی ندارد لذا امیدواریم با برگزاری چنین اردوهایی بتوانیم این وضعیت را تغییر داده و ورودی‌های خوبی در این رشته داشته باشیم.

«محمود متین» مربی تیم ملی هندبال نونهالان هم ضمن قدردانی از میزبانی شایسته ابرکوه در این دوره از اردوها، گفت: ابرکوه میزبان سومین مرحله اردوی تیم ملی هندبال منتخب نونهالان منطقه جنوب کشور بود که با حضور 37 بازیکن برگزار شد.

وي افزود: تمرینات تیم ملی در منطقه شمالی و جنوبی کشور طی دو سال ادامه خواهد داشت تا در نهایت برای دو سال آینده بتوانیم بهترین‌ها را برای شرکت در مسابقات آسیایی انتخاب کنیم.

متین با بیان این که در این اردو بازیکنانی از استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال، کهکیلویه و بویر احمد در این اردو حضور دارند، تصریح کرد: هدف این است که بچه‌ها آمادگی کامل برای حضور در مسابقات مختلف داشته و حرکات دفاع، حمله، شوت، پاس و غیره آن‌ها تصحیح شود.

مربي تيم ملي هندبال نونهالان در پايان مدت ‌زمان تمرینات در این مرحله را سه ساعت صبح، سه ساعت عصر و یک ساعت هم مشاهده فیلم آموزشی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت کلی و آمادگی تیم خوب است و بچه‌ها با انگیزه تلاش می‌کنند. ضمن این که باید از فدراسیون هندبال تقدیر کرد که این برنامه‌ریزی را برای اولین بار در تاریخ هندبال انجام داده است تا از همین امروز به فکر آینده این ورزش بوده و موجبات پیشرفت آن را فراهم کنیم.

«احترام‌السادات صحافی» نایب‌ ريیس هیئت هندبال استان نیز حضور منتخبین کشوری در ابرکوه را موجی دانست که می‌تواند علاقه‌مندان و استعدادهای پنهان در رشته هندبال را به‌سوی این ورزش هدایت کند چرا که در دو دهه اخیر این ورزش در بین آقایان راکد بوده و تنها 30 نفر از بانوان در آن فعالیت دارند.

صحافی در ادامه هندبال را ورزشی بینابینی و ترکیبی از بسکتبال و فوتبال دانست و گفت: علی‌رغم این‌که در صدا و سیما و رسانه‌ها بیشتر به ورزش‌هایی همچون فوتبال، والیبال و کشتی پرداخته می‌شود، اما هندبال ورزشی لذت‌بخش است که کودکان از سنین پایین نیز می‌توانند به آن وارد شوند.

وی ادامه داد: هندبالیست‌های ابرکوه با وجود کمبود و بعضاً نبود امکانات و تجهیزات کافی توانستند در این رشته خود را نشان داده و در سطح استان نیز موفقیت‌هایی کسب کنند.

نایب‌رئیس هیئت هندبال برپایی این اردو را مهم‌ترین دستاوردی در تغییر ریاست هیئت هندبال شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز اساسی هندبال شهرستان تربیت مربی و داورانی است که بتوانند به صورت تخصصی به این رشته بپردازند.

در خاتمه نیز بازیکنان تیم هندبال منتخب کشور از میزبانی مسئولان و مردم شهرستان ابرکوه تشکر کرده و این مرحله از اردو را یکی از بهترین مراحل عنوان کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار