رییس حوزه هنری یزد،‌گفت:‌ کارگاه تولید پوستر «ایرانی که دوستش داریم» با حضور مجتبی مجلسی و محمد رازقی، دو تن از اساتید کشوری این حوزه در حوزه هنری یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 10 July 2018

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به اقدامات حوزه هنری یزد در استای تولید محتوای انقلابی در قالب برگزاری کارگاه‌های مختلف،‌ اظهار کرد: کارگاه آموزش حرفه‌ای طراحی پوستر با عنوان «ایرانی که دوستش داریم» ویژه هنرمندان و فعالان عرصه گرافیک استان در این مرکز در حال برگزاری است .

وی افزود: در این کارگاه سه روزه که از 16تیر آغاز شده، طراحان گرافیک استان زیر نظر مجتبی مجلسی و محمد رازقی از مدرسان گرافیک کشور با شیوه‌های ایده‌یابی و تکنیک‌های نوین اجرایی پوستر بیشتر آشنا می‌شوند .

رییس حوزه هنری یزد با اشاره به رویکرد آموزشی ـ تولیدی این دوره،‌ گفت: در این کارگاه هنرمندان به صورت تعاملی و با راهنمایی اساتید به خلق اثر با موضوع «ایرانی که دوستش داریم» می‌پردازند .

وی در خصوص موضوع کارگاه نیز خاطر نشان کرد: منظور از ایرانی که دوستش داریم، ایران مقتدر و پیشرفته است که هنرمندان سعی دارند با استفاده از زبان هنر و ابزار هنری عوامل مؤثر در رشد و اعتلای میهن عزیزمان و همچنین موانع و کاستی‌ها را ترسیم کنند .

کوچک‌زاده اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، محیط زیست، امنیت، خودباوری، امید، تکیه به نیروهای داخلی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری را از جمله محورهای موضوعی این کارگاه برشمرد .

این مقام مسئول در ادامه هدف از برگزاری این دوره را کشف استعدادها و خلاقیت‌های هنری و حمایت از آنان، تقویت بنیه علمی و مهارتی هنرمندان عرصه گرافیک، رونق‌افزایی گرافیک فرهنگی در کنار گرافیک تجاری، تولید آثار هنری پرمحتوا، ترویج روحیه نشاط، پویایی و امید به آینده و تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با زبان هنر عنوان کرد .

وی افزود: آثار تولید شده علاوه بر نشر در فضای مجازی در قالب نمایشگاه نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت .

در حاشیه کارگاه نیز بیش از 30 پوستر منتخب هنرمندان شرکت کننده به تماشا گذاشته شده که تا پایان هفته در نارنجستان هنر دایر است .

کارگاه تولید پوستر «ایرانی که دوستش داریم» به همت حوزه هنری استان یزد و همکاری سازمان رسانه‌ای اوج تا 18 تیرماه صبح و عصر در این مرکز برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار