رییس پلیس فتا یزد تاکید کرد:
رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره بر پایین بودن سواد رسانه‌ای کاربران بالاخص والدین در فضای مجازی، گفت: نا آگاهی کاربران فضای مجازی در وقوع جرایم سایبری و انحرافات اخلاقی و رفتاری نوجوانان و جوانان تاثیر بسزایی دارد .
کد خبر: ۶۲۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 10 July 2018

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: بسیاری از کاربران اینترنت اعم از والدین و فرزندان در فضای مجازی نسبت به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی آگاهی نداشته و با ناآگاهی به فعالیت در این فضا مشغول شده و این خود زمینه را برای سوء استفاده سودجویان و سارقان اطلاعات فراهم می‌کند .

وی خطاب به والدین افزود: فرزندان شما نیاز به همراهی‌تان در کلیه امور زندگی‌شان دارند این امر در فضای مجازی نیز باید به خوبی و ظرافت خاصی صورت پذیرد .

رییس پلیس فتای یزد در خصوص بازی‌های رایانه‌ای گفت: والدین و فرزندان توجه داشته باشند که بازی‌های رایانه‌ای خارجی با سناریوها و اهداف خاصی طراحی شده و سعی بر تخریب فرزندان از لحاظ روحی و جسمی دارند، لذا والدین باید بازی‌های ایرانی را به فرزندان خود معرفی نموده و این‌گونه بازی‌ها را متناسب با سن فرزندان انتخاب و خریداری کنند.

سرهنگ ابوطالبی در خصوص هویت‌های کاذب در فضای مجازی، ‌تصریح کرد: به فرزندان خود بیاموزید افراد آنلاین غریبه‌ بوده و نباید به آنان اعتماد و قرار ملاقات حضوری داشت، از سویی به آنها متذکر شوند که هیچگاه اطلاعات شخصی خود را برای کسی در فضای حقیقی و مجازی بازگو نکنند .

این مقام مسئول ادامه داد: والدین موظند در ابتدا سواد رسانه‌ای خود را ارتقاء داده تا بتوانند در فضای مجازی بهتر استعدادهای فرزندانشان را شناسایی و هدفمند سازند که از احتمال بروز خطرات و آسیب‌های پیش رو جلوگیری نموده و سلامت روحی و جسمی خانواده را حفظ کنند .

رییس پلیس فتا استان یزد در خصوص استفاده فرزندان از شبکه‌های مجازی از والدین خواست: با عقد توافق‌نامه نحوه استفاده از رایانه را با فرزندان و اعضای خانواده امضاء نموده و برای استفاده فرزندتان از رایانه و اینترنت برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و هدف‌گذاری داشته باشند .

وی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir از کاربران عزیز درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار