بازرس کل استان یزد با تاکید بر این‌که در سال‌های اخیر با پیگیری بحث دولت الکترونیک اقدامات خوبی در زمینه جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است، گفت: یزد در زمینه اداری فساد ندارد ولی با «فشل اداری» روبرو است.
کد خبر: ۶۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 10 July 2018

حجت الاسلام و المسلمین «اکبر طالبی» در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر یزد با اشاره به این‌که توجه به سلامت اداری از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود اظهار کرد: ما هیچ زمانی نمی‌توانیم بگوییم یک اداره صد در صد فاسد و یا یک اداره صد در صد پاک است .

وی افزود: کشورهایی که در بحث سلامت اداری رتبه‌های نخست جهان را به خود اختصاص داده‌اند هم چنین ادعایی نمی‌توانند داشته باشند و احتمال وجود خطا در این کشورها وجود دارد .

بازرس کل استان یزد،‌گفت: صرف نظر از این‌که هم توقعات و هم گلایه‌هایی از مجموعه شهرداری وجود دارد لازم است که نسبت به بررسی فعالیت‌ها و پیدا کردن رویه‌های احتمالی غلط و رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد .

طالبی در ادامه با اشاره به این‌که بسیاری از رویه‌های غلطی که در فعالیت‌های اداری وجود دارد به دلیل عادی شدن این فعالیت‌ها در طول سال‌های سال رخ داده گفت: تغییر این عادات غلط ممکن است با مقاومت‌هایی همراه باشد اما باید با جدیت نسبت به اصلاح رویه‌های غلط اقدام کرد .

این مقام مسئول با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطح شهر یزد به ویژه در حوزه سیما و منظر شهری تصریح کرد: لازم است که این رویه همچنان ادامه پیدا کند و مردم تغییرات و اهتمام مسئولان به بهبود وضعیت شهر را به خوبی مشاهده کنند .

وی با تاکید بر این‌که بحث پیشگیری اولویت اصلی سازمان بازرسی کل کشور است بیان کرد: قطعا پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم به مردم و کارکنان ادارات نقش بسیار مهمی در کاهش آمار تخلفات دارد .

بازرس کل استان یزد یکی از علل اصلی تخلفات را عدم آگاهی افراد از قوانین و حیطه فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: بدترین لحظه کاری برای ما در بازرسی این است که بخواهیم در سازمان بازرسی از یک مدیری که ۲۰ یا ۲۵ سال سابقه دارد بازپرسی کنیم و در ارتباط با خطایی که کرده از وی پاسخ بخواهیم به همین دلیل برای عدم رخ دادن چنین موضوعی، به بحث پیشگیری توجه بسیار ویژه‌ای داریم .

وی با تأکید بر این‌که وجود نظارت بر فعالیت‌ها یک موضوع ضروری و اجتناب‌ناپذیر است خاطرنشان کرد: وجود نظارت در دستگاه‌ها سبب می‌شود که حساسیت نسبت به رعایت قوانین افزایش پیدا کند و به خودی خود این موضوع عاملی برای پیشگیری از تخلفات است .

طالبی بازرسی‌های موردی را یکی دیگر از انواع سه گانه پرونده‌های بازرسی دانست و ادامه داد: این نوع پرونده‌ها بر اساس گزارش‌هایی است که از طریق مردم و یا رسانه‌ها اعلام می‌شود و بدون هیچ برنامه ریزی قبلی اقدام به آن می شود .

بازرس کل استان یزد پرونده‌های فوق‌العاده را نوع سوم پرونده‌های بازرسی دانست و بیان کرد: این پرونده‌ها بر اساس موارد خاص و بر اساس دستور مافوق صورت می‌پذیرد و تعداد آن بسیار کم است .

وی با تأکید بر این‌که رویکرد سازمان بازرسی استان به هیچ عنوان جلوگیری از فعالیت مدیران استان و یا از بین بردن شجاعت آنها نیست خاطرنشان کرد: در صورتی که رعایت قوانین به صورت کامل توسط مسئولان انجام شود قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و تنها موضوعی که باید به آن توجه شود این است که روی رویه‌های خلاف قانون اصرار نداشته باشیم .

طالبی با بیان این‌که مدیران استان یزد نوعا و ۹۹ درصد مدیران متعهد، خوب و دست‌پاک هستند گفت: یزد در زمینه اداری فساد ندارد ولی با "فشل اداری" روبرو است و لازم است که این مشکل که به واسطه برخی بی توجهی‌ها رخ داده برطرف شود .

بازرس کل استان یزد در پایان با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر با پیگیری بحث دولت الکترونیک اقدامات خوبی در زمینه جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است گفت: با این وجود هنوز بستر فساد به صورت کامل از ادارات جمع‌آوری نشده و باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این موارد اقدامات لازم صورت پذیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار