رييس سازمان مديريت يزد:
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با اشاره به مسئله ريزگردها در استان‌هاي مرزي، تاكيد كرد: هواي امروز خوزستان مي‌تواند وضعيت چند سال آينده يزد باشد.
کد خبر: ۶۲۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 07 July 2018

 «سيدمجتبي حسيني‌پور» در نشست مشترك كارگروه تخصصي آمايش سرزمين، آمار و محيط زيست و توسعه پايدار و ستاد استاني مقابله با گرد و غبار و ريزگردها با بيان اين كه با تشديد وضعيت گرد و غبار در استان‌هاي مرزي، بيش از گذشته توجهات را به مسئله ريزگردها جلب كرده است، بر برنامه‌ريزي عالمانه، كارشناسي شده با روش‌هاي نوين به منظور پيشگيري از درگيري بيشتر استان با اين موضوع خبر داد.

وي با بيان اين كه هواي امروز خوزستان مي‌تواند وضعيت چند سال آينده يزد باشد، تصريح كرد: لازم است دستگاه‌هاي متولي امر با برنامه‌ريزي‌هاي مبتني بر هدف براي موضوع چاره‌انديشي كنند.

اين مسئول گفت: در برنامه‌ريزي‌هاي مربوطه مي‌بايست مسائلي مجهول نظير ميزان نهال‌كاري در عرصه‌ها، ميزان آب مورد نياز، ميزان اعتبار مورد نياز و غيره به صورت مشخص تعيين تكليف شود.

حسيني‌پور با بيان اين كه مسئولان استان اين رسالت را دارند تا در ايام كمبود منابع، بتوانند با تكنيك‌هاي نو و اثربخشي بالا بسياري از مسائل مزمن استان را بهبود دهند.

رييس كارگروه آمايش استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طولاني شدن روند تدوين سند آمايش استان، تصريح كرد: سند آمايش استان بدون تصميم‌گيري در بعد ملي نمي‌توانست خروجي داشته باشد، از اين رو همزمان با تدوين سند آمايش استان سياستگذاري‌هايي در تدوين سند منطقه‌اي و سند ملي در حال انجام است.

وي گفت: در قالب سند ملي آمايش تقسيم كار ملي در قالب 9 منطقه انجام خواهد گرفت و استان‌ها در قالب اين مناطق جهت‌گيري‌هاي كلي پيدا خواهند كرد.

حسيني‌پور با بيان اين كه يزد به همراه سيستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان در منطقه 8 آمايش كشور قرار دارد، جلسات دوره‌اي اين 4 استان از سال گذشته آغاز شده و پيش نويس چشم انداز اين منطقه نيز تدوين شده است.

وي با بيان اين كه برخي اين تصور را دارند كه با تدوين سند آمايش، همه معضلات استان حل خواهد شد، گفت: سند آمايش پس از تدوين نهايي راهبردها و برنامه‌هاي عملياتي را در قالب اولويت بخشي به 22 فعاليت منتخب ارائه خواهد داد كه طبيعي است اقدامات اجرايي بر عهده متوليان امر خواهد بود.

«محمدرضا اختصاصي» استاد تمام دانشكده منابع طبيعي دانشگاه يزد به ارائه نتايج مطالعه و شناسايي محدوده كانون‌هاي مولد گرد و غبار در استان و ارائه راهكارهاي مديريتي و اجرايي كنترل آنها پرداخت.

در بخش ديگري از اين نشست، مسئولان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و اداره كل حفاظت محيط زيست استان به ارائه گزارشي پيرامون فعاليت‌هاي مرتبط با بيابان‌زدايي و گزارش وضعيت كيفي هوا پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار