مدیرکل حج و زیارت یزد:
مدیرکل حج و زیارت استان یزد با اشاره به افزایش تعداد زائران یزدی برای اعزام به حج،‌ گفت:‌ امسال بیش از سه هزار نفر زائر بیت الله الحرام از استان یزد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 07 July 2018

«علی اصغر شریفی» در همایش آموزشی و توجیهی حجاج استان یزد، اظهار کرد:‌ امسال بیش از سه هزار زائر بیت الله الحرام از استان یزد عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی افزود:‌ از تعدادکل مسافران یزدی یک هزار و 589 نفر زن و یک هزار و 421 نفر مرد بوده که در قالب 22 کاروان به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد در ادامه با بیان این‌که آمار حجاج یزدی که امسال متقاضی حضور در سرزمین وحی هستند نسبت به سال گذشته،‌700 نفر بیشتر شده است،‌گفت: حجاج یزدی امسال از 11 مرداد به مدت یک هفته از فرودگاه شهید صدوقی (ره) عازم سرزمین وحی می‌شوند .

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر جدی گرفتن توصیه‌های پزشکی تصریح کرد: زائرین باید دست‌های خود را به طور مکرر با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده شست وشو دهند و در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به گرمی هوا افرادی که به آفتاب حساسیت دارند یا داروی خاصی طبق دستور پزشک مصرف می‌کنند حتما کرم ضدآفتاب و داروی مصرفی را به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان این‌که حجاج باید قوانین و مقررات کشور عربستان را رعایت کنند خاطرنشان کرد: ‌به دلیل برخورد شدید مأمورین عربستان با حاملان یا مالکان موادمخدر،‌ از زائران درخواست می‌شود از حمل و نگهداری موادمخدر در سفر حج خودداری کنند.

وی در پایان گفت: زائران بیشتر مراقب مسائل معنوی سفر حج باشند تا از لحظه لحظه آن بهره‌‌مند و در سر زمین وحی توشه‌ برداری کنند .

گفتنی است؛ در همایش آموزشی حجاج علاوه بر یادآوری نکات آموزشی و توجیهی زایران سرزمین وحی از کاروان های مختلف، مناسک حج را به طور نمادین و به صورت تفکیک شده به جا آوردند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار