رییس حوزه هنری یزد با اشاره به این‌که گروه تعزیه راویان عطش از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است، گفت:‌ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) سه مجلس تعزیه در یزد برگزار می‌شود .
کد خبر: ۶۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 07 July 2018

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به این‌که همزمان با ایام شهادت بنیان‌گذار مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) سه مجلس تعزیه ملی به همت گروه تعزیه «راویان عطش» در یزد برگزار شده است، اظهار کرد: این گروه‌ها از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که در اجرای تعزیه از نسخه‌های میرعزا و آثار دکتر جابر عناصری استفاده شده .

وی با بیان این‌که گروه‌های تعزیه خوانی به سرپرستی‌هادی صندوق ساز برگزار می‌شود، گفت:‌ همه عوامل و تعزیه خوانان این مجلس بومی هستند .

رییس حوزه هنری یزد، با بیان این‌که این گروه در سال‌های اخیر همزمان با ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان در مناطق مختلف یزد به اجرای تعزیه پرداخته است، افزود: امسال نیز این مجالس از 15 تا 17 تیرماه با حضور محبان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و علاقه‌مندان به تعزیه، بعد از نماز مغرب و عشا در امام شهر ـ بلوار کارگر، خیابان سجاد شمالی، کوچه سجاد 15، کوچه شهید حسین دهقانی برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور 20 هنرمند یزدی در اجرای این هنر آئینی و نمایشی اظهار کرد: نخستین اجرای این گروه که از جمعه 15تیر آغاز می‌شود به تعزیه شهادت «حر بن‌ یزید ریاحی» اختصاص دارد و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز به ترتیب تعزیه‌های شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» و شهادت «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» در این مکان اجرا خواهد شد .

کوچک زاده، با بیان این‌که مجالس تعزیه ملی با همکاری حوزه هنری استان یزد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم دو سال پیاپی در حسینیه حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) آزادشهر و سال گذشته در حسینیه بزرگ خرمشاد برگزار شده بود .

این مقام مسئول در پایان گفت: گروه تعزیه «راویان عطش» از سال 1393 فعالیت خود را آغاز و تاکنون بیش از 25 مجلس تعزیه‌خوانی اجرا کرده‌ است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار