مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ م اهه نخست سال جاری یک میلیارد و 312 میلیون تومان برای اطعام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به‌صورت نقد و کالا کمک کردند.
کد خبر: ۶۲۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 01 July 2018

«غلامرضا مشعل چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان این که کمیته امداد توجه خاصی نسبت به امرارمعاش مددجویان تحت حمایت دارد، گفت: شیوه‌های مختلفی برای دریافت کمک‌های مردمی برای اطعام مددجویان تحت حمایت در طی سال به‌ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌شده است که گستراندن سفره‌های افطاری، جمع‌آوری کفاره عمد و غیر عمد، اجرای طرح همیان مولا، نذر و قربانی و عقیقه از جمله این طرح‌ها است.

وی با بیان این که کمک‌های دریافتی از خیران طبق نیت آنان و در همان محل جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود، افزود: یک میلیارد و 54 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی طی سه‌ماهه نخست امسال در قالب اطعام و افطار، 189 میلیون تومان کفاره غیر عمد، 20 میلیون تومان کفاره عمد، 9 میلیارد تومان در طرح همیان مولا، 24 میلیون تومان نذر و قربانی و 16 میلیون تومان در قالب عقیقه بوده است.

مشعل‌چی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد امسال در روز عید سعید فطر 750 میلیون تومان فطریه به پایگاه‌های کمیته امداد کمک کردند که کمک‌ها برای رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، کمک‌هزینه معیشت، درمان و جهیزیه نیازمندان هزینه شد.

وی ادامه داد: هزار و 100 نیکوکار یزدی در ماه مبارک رمضان سال جاری با مراجعه به پایگاه‌های ثبت‌نام طرح اکرام و محسنین، حمایت هزار و 331 یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین عهده‌دار شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان این که سال گذشته چهار میلیارد و 216 میلیون تومان برای اطعام نیازمندان توسط نیکوکاران یزدی هزینه شد، افزود: 73 درصد کمک‌ها در قالب افطار و اطعام، 12 درصد نذر و قربانی، 7.5 درصد کفاره غیر عمد، چهار درصد همیان مولا، 2.5 درصد عقیقه و یک درصد کفاره عمد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار