عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:
عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد از برگزاری جشن بزرگ ثبت جهانی یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 25 June 2018

ونوس عامری با اشاره به روند جشن ثبت جهانی یزد اظهار داشت: در تیرماه سال گذشته، بافت تاریخی یزد ثبت جهانی شد و این یک اتفاق بسیار مهم نه تنها برای یزد و استان بلکه برای کشور بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در همین راستا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است جشن باشکوهی به مناسبت نخستین سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برگزار شود.

عامری عنوان کرد: این جشن با محوریت استانداری و تشکیل کارگروهی با مدیریت معاون عمرانی استاندار در حال انجام است و اداراتی از جمله میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری، صدا و سیما و ... در این کارگروه مشارکت دارند.

عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد یادآور شد: این دستگاه‌ها ضمن ارائه توانمندی‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود، از ظرفیت های موجود خود برای برگزاری جشن استفاده خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یزد به عنوان عضوی از این کارگروه در روند اجرای مراسم کمک خواهد کرد و برنامه ها به صورت دولتی است.

عامری با تاکید بر حداقل هزینه در این برنامه ها گفت: نشاط اجتماعی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها باید در ایجاد آن مشارکت داشته باشند و در نظرسنجی شهرداری در بودجه نویسی سال ۹۷ این موضوع جزو درخواست های مردمی بود.

سال گذشته با تلاش‌های انجام شده، ۱۱۰ هکتار از مجموع بیش از ۷۰۰ هکتار از بافت تاریخی یزد، (محوطه‌ای مربوط به دوران ایلخانی) در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد و به این ترتیب نخستین شهر کشور است که بافت تاریخی آن ثبت جهانی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار