عضو شورای شهر یزد گفت: جشن هفته یزد مانند جشن چهلمین سال انقلاب مردمی هست و ادارات و مردم متولی این جشن هستند.
کد خبر: ۶۲۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 25 June 2018

 سیدحسین آزادی عضو شورای شهر یزد در خصوص برگزاری مراسم جشن و برپایی کارناوال شادی به مناسبت سالروز جهانی شدن یزد گفت: برنامه ای یک هفته ای به مناسبت سالروز ثبت جهانی یزد شامل مراسم نخل برداری و حضور دسته جات عزاداری، برپایی نمایشگاه، اجرای مراسم ورزشی و راه اندازی کارناوال شادی به منظور نشان دادن آداب و رسوم مردم یزد با همکاری برخی ادارات و همچنین تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی با بین اینکه این جشن مانند جشن چهلمین سال انقلاب مردمی هست و ادارات و مردم متولی این جشن هستند. افزود: با توجه به ثبت جهانی یزد و شناخته شدن یزد به عنوان میراث جهانی باید این رویداد هر ساله به مردم یزد، کشور و گردشگران اعلام شود.

آزادی در پاسخ به اینکه ثبت جهانی یزد تاکنون چه عوایدی برای مردم یزد داشته است گفت: اگر روی این موضوع کار شده بود و در دنیا تبلیغ می‌شد گردشگران یزد را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کردند اما ما هیچ استفاده ای از ثبت جهانی یزد نکردیم.

وی ادامه داد: ثبت یزد به عنوان میراث جهانی موضوع مهمی است و مردم جهان نسبت به یزد تعلق دارند اما ما خیلی روی این موضوع کار نکردیم امیدواریم که در ادامه به آن بها داده شود چرا که اقتصاد شهر با گردشگری بهبود پیدا می‌کند و گردشگران ما نیز که بیشتر گردشگران فرهنگی هستند سازه‌های خشتی و همچینی آداب و رسوم ما را می‌توانند ببینند و سفیر فرهنگی ما باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار