رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با تشریح برنامه های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال با هدف بازگشت مردم روستاها به زادگاه خود گفت: 10درصد از 45 هزار جویندگان کار استان، ساکن روستاها هستند.
کد خبر: ۶۲۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 25 June 2018

سیدمجتبی حسینی پور در چهارمین جلسه کمیته پژوهش این سازمان تاکید کرد: هدف دولت از اجرای طرح های اشتغال زا مهاجرت از شهرها به روستاهاست.
وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395،حدود 22هزار نفر از بیکاران استان زن بودند که 11 هزار نفر در دانشگاه ها و مراکر آموزش عالی تحصیل کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد اظهار کرد: باید مراقبت شود، برای بهره وری بیشتر منابع تسهیلات مالی در جای خود هزینه شود.
وی بر هوشمندی گیرندگان تسهیلات در اموری مانند تدارک بازار فروش محصول و خدمات و برقراری زنجیره ارزش خدمات تاکید کرد.
حسینی پور افزود: لازم است با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه، وام متناسب با طرح درخواست شود تا شاهد موج جدیدی از مهاجرت ها به استان نباشیم. 
در این نشست، گزارشی از طرح پژوهشی « ارائه چارچوبی برای توانمندسازی جوامع محلی در پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در روستاهای هدف استان یزد» ارائه شد و درخصوص نحوه بررسی عناوین پژوهشی، بررسی برنامه ها و نظارت بر طرح ها بحث و تبادل نظر شد. 
هم اکنون از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 15 درصد در مناطق روستایی و بقیه در 21شهر ساکن هستند.
دولت تدبیر و امید با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اختصاص تسهیلات مختلف درصدد ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است که در یکی از این طرحها 12 هزار میلیارد تومان از طریق چهار بانک و موسسه مالی ، تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کشور پرداخت می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار