مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد خبر داد؛
مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت: شیوه‌نامه دوره پژوهشی پسا دکترا مختص دانشگاه یزد تدوین و تصویب شده است تا در چهارچوب آن متقاضیان گذراندن این دوره زیر نظر استادان برجسته، توانمندی علمی خود را افزایش دهند، دانشگاه یزد جزء اولین دانشگاهی در ایران است که سه نوع دوره پسادکترا مختص دانشگاه تدوین و مصوب کرده است.
کد خبر: ۶۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 25 June 2018

«سعید علیخانی» با بیان این‌که توسعه دانش و فناوری در کشور مستلزم سرمايه‌گذاری بر روی پژوهش و زيرساخت‌های آن به خصوص زيرساخت‌های انساني پژوهش است، اظهار کرد: با توجه به توان و ظرفیت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و نیز با عنایت به امکانات و تجهیزات پژوهشی موجود در دانشگاه، اجرای دوره‌های تحقیقاتی پسا دکترا از یک سو به بهره برداری مناسب از پژوهش‌ها و از سوی دیگر به تکمیل تخصص‌های مورد نیاز در عرصه‌های ملی و بین المللی کمک می‌کند و این کمک، زیرساخت‌های توسعه دانش و فناوری را توسعه می‌دهد.

وی افزود: شیوه‌نامه‌ای که اخیرا تدوین و تصویب شده و فرمهای مربوط با آن در فصل دهم قوانین و مقررات پژوهشی سایت دانشگاه قرار داده شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت: به گمانم دانشگاه یزد اولین دانشگاهی در ایران است که سه نوع دوره پسادکترا مختص دانشگاه تدوین و مصوب کرده است.

علیخانی تصریح کرد: دوره پسادکترا استادمحور یکی از انواع دوره‌های پسادکترا در دانشگاه یزد است که در این نوع عضو هیأت علمی دانشگاه یزد با پرداخت کامل حقوق پژوهشگر پسادکترا از محل قرارداد پژوهانه، طرحهای پژوهشی برون-دانشگاهی، و یا سایر منابع مالی پژوهشی در اختیار خود، از همکاری پژوهشگر پسادکترا استفاده میکند.

این مقام مسئول ادامه داد: نوع دوم، دوره پسادکترا مشارکتی است که در این نوع دوره، در صورت تأیید پیشنهاده طرح دوره پسادکترا در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه،50 درصد حقوق پژوهشگر پسادکترا از محل قرارداد پژوهانه، طرح‌های پژوهشی بروندانشگاهی، و یا سایر منابع مالی پژوهشی در اختیار استاد پذیرنده و 50 درصد دیگر از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه تأمین می‌شود.

وی درخصوص نوع سوم دوره پسادکترا در دانشگاه یزد گفت: این دوره، دوره پسادکترا در واحدهای پژوهشی است، در صورت تأیید پیشنهاده طرح دوره پسادکترا در شورای واحد پژوهشی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، 30 درصد حقوق پژوهشگر پسادکترا از محل قرارداد پژوهانه، طرح‌های پژوهشی بروندانشگاهی، و یا سایر منابع مالی پژوهشی در اختیار استاد پذیرنده و 70 درصد از محل منابع مالی واحد پژوهشی مربوطه تأمین میشود.

مدیر امور پژوهشی با بیان این‌که شرایط پژوهشگر متقاضی و استاد پذیرنده برای سه نوع بالا متفاوت است و در شیوه نامه کاملا ذکر گردیده است خاطرنشان کرد: حقوق پرداختی به پژوهشگر پسادکترا حداقل ماهانه بیست میلیون ریال است که نحوه تأمین آن با توجه به نوع دوره خواهد بود.

دکتر علیخانی گفت: مسؤولیت تضمین کیفیت فعالیت‌های پژوهشگر پسادکترا و کسب دستاوردهای مطلوب در پایان دوره، بر عهده عضو هیأت علمی پذیرنده بوده و پذیرش پژوهشگر پسادکترا در دفعات بعد بستگی به کیفیت اجرای دوره قبلی خواهد داشت.

به گفته وی پژوهشگر می تواند در طول دوره که یکساله است از امکانات خدمات دانشگاه مانند کتابخانه، سالن غذاخوری و سایر امکانات رفاهی مطابق ضوابط استفاده کند. صدور گواهی پایان دوره منوط به اجرای تعهدات پژوهشگر و تأیید استاد پذیرنده، دانشکده/واحد پژوهشی، و مدیر امور پژوهشی دانشگاه خواهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار