رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان،‌گفت: واحدهای صنایع معدنی با 895 عنوان و اشتغالزایی برای 34 هزار نفر، رتبه اول گروه صنعتی استان یزد را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 25 June 2018

«محمدرضا علمداری‌یزدی» با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه معدنی استان، اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه ایجاد واحدهای صنایع معدنی و واحدهای فرآوری، سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: واحدهای صنایع معدنی فعال در استان یزد می‌توانند«کنستانتره آهن»، گندله، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه، سیمان، کنستانتره فسفات و کاغذ از سنگ آهک را تولید کنند.

رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان یزد، گفت: تعداد واحدهای صنایع معدنی ۸۹۵ واحد با سرمایه گذاری اسمی ۴۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۴ هزار نفر بوده که به لحاظ تعداد، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال، رتبه اول گروه‌های صنعتی استان را داراست.

علمدار یزدی در ادامه تصریح کرد: در حوزه صنایع معدنی و در بخش فولاد، میزان تولید کنستانتره ۱۲ ملیون و ۲۰۰ هزار تن، گندله دو ملیون و ۷۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی یک ملیون و ۶۰۰ هزار تن و انواع تولیدات فولادی(شمش) دو ملیون و ۴۰۰ هزار تن است .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد رتبه اول کشوری در زمینه تولید سنگ آهن، رتبه دوم کشوری در زمینه ارزش تولید مواد معدنی، رتبه اول کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک و رتبه سوم کشور در زمینه تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار