مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری(آبفا) استان یزد گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در خرداد ماه 97 برای تامین آب آشامیدنی مردم، 16 حلقه چاه جدید وارد مدار بهره برداری شد.
کد خبر: ۶۲۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 25 June 2018

علی اسلامی بدون ذکر دمای هوا و برداشت آب از این چاه ها و در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال آبی 97 - 96 بر اثر کاهش میزان بارندگی در حوزه کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری سهمیه آب انتقالی به یزد به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت .
وی با بیان اینکه 65درصد نیاز آبی یزد سالانه از خارج استان تامین می شود، میزان آب انتقالی را حدود 45 میلیون متر مکعب ذکر کرد.
اسلامی اظهار امیدواری کرد که با افزایش میزان بارندگی ها، میزان سهمیه آب انتقالی به یزد افزایش یابد.
مدیرعامل آبفا یزد یادآور شد: متاسفانه این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند، صرفا آب شرب مردم را تامین کنند.
این کارشناس ارشد صنعت آب یزد یادآور شد: مصرف استان حدود 10درصد نسبت به پارسال کاهش یافت که با ادامه مشارکت مردم اگر این عدد به 20 درصد برسد، آب با کیفیت بهتری را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.
اسلامی در ادامه با اظهار اینکه سهمیه آب انتقالی به استان 30 درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: سال 96 میزان سهمیه 60 درصد بود که ماه های آینده احتمالا سهمیه اضافه می شود و آب با کیفیت بهتری توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به ورود آب چاه های جدید به شبکه انتقال و توزیع ، کیفیت آب تا حدودی افزایش یافت و آب جاری در شبکه آبرسانی از لحاظ بهداشتی کاملا سالم و بدون آلودگی است . 
مدیرعامل آبفا یزد یادآور شد: در اردیبهشت ماه 97، با توجه به دمای مناسب هوا و عدم استفاده از کولرهای آبی مصرف آب کاهش یافت و برای تأمین آب شرب مشکل حادی رخ نداد.
هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.
آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50 سانتی‌ متر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود.
آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
بخش دیگر تامین آب استان در کنار منابع زیرزمینی داخلی ، خط انتقال آب از کوهرنگ است که حدود 50 درصد آب شرب در فصل سرما و 20 تا 30 درصد در تابستان را تامین می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار